Metro ma już komplet opinii Sanepidu i Straży Pożarnej dla obiektów odcinka wschodniego-północnego II linii metra na Targówek. W tym tygodniu spółka złoży wniosek o wydanie pozwolenia na użytkowanie dla ostatniej stacji – C16 Szwedzka. Na rychłe otwarcie nowego odcinka na razie nie ma co liczyć – Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego dla jednej ze stacji z wcześniejszego wniosku wyznaczył termin dopiero na… sierpień.
Na początku maja
oficjalnie zakończyła się budowa wschodniego-północnego odcinka II linii metra na Targówek ze stacjami Szwedzka, Targówek Mieszkaniowy i Trocka. Pod koniec kwietnia Metro Warszawskie złożyło wniosek o wydanie pozwolenia na użytkowanie dla stacji C17 Targówek Mieszkaniowy. Następnie podobne wnioski zostały złożone dla wentylatorni V18, stacji C18 Trocka oraz komory demontażowej przy stacji C15 Dworzec Wileński.
Metro musi złożyć podobne wnioski jeszcze dla stacji C16 Szwedzka oraz dwóch wentylatorni V16 i V17. – Kontrole służb zewnętrznych zakończyły się w zeszłym tygodniu i dziś otrzymaliśmy pozytywne opinie Straży Pożarnej dla stacji C16 i wentylatorni – informuje Anna Bartoń, rzecznik prasowy Metra Warszawskiego. – W tym tygodniu prawdopodobnie złożymy wniosek o pozwolenie na użytkowanie dla trzeciej stacji – C16 Szwedzka i wentylatorni. Liczymy na – zgodnie z zapowiedziami – sprawne działanie służb Wojewody. Składamy dokumenty i mówimy: sprawdzam. Pociągi są gotowe do ruchu, pracownicy są przeszkoleni – informuje Dariusz Kostaniak, członek zarządu Metra Warszawskiego ds. inwestychu.
Na razie jednak szanse na rychłe otwarcie trzech nowych stacji są nikłe. Dla pierwszego obiektu – komory przy C15 – Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego wyznaczył termin kontroli i wizytacji na 14 czerwca, po czym do Metra przyszło pismo o tym, że pozwolenie na użytkowanie w tym przypadku nie jest konieczne. Mniej korzystne informacje płyną dla innych stacji. Przykładowo – według naszych informacji – termin dla stacji C18 Trocka został wyznaczony dopiero na 10 sierpnia, czyli ponad dwa miesiące po złożeniu przez Metro wniosku.
Dopiero, gdy WINB wyda pozwolenie na użytkowanie dla wszystkich obiektów będzie możliwe włączenie stacji do ruchu. Przy tak odległych terminach WINB-u można spodziewać się, że nastąpi to jesienią.