W piątek 9 lutego rozpoczął się rozruch pierwszej z dwóch tarcz TBM, które mają drążyć tunele na zachodnim odcinku II linii metra. Za kilka dni Krystyna rozpocznie regularne drążenie, a z miesięcznym odstępem wystartuje Maria. Drążenie tuneli od stacji C6 Księcia Janusza do stacji C9 Rondo Daszyńskiego potrwa do końca roku.
Dzisiaj (9 lutego) na stacji Księcia Janusza rozpoczął się rozruch tarczy Krystyna, czyli pierwszej z dwóch maszyn, które mają drążyć tunele na wolskim odcinku II linii metra. – Liczymy na to, że będzie biła rekordy, jeżeli chodzi o dobowe tempo. Ten obecnie wynosi ok. 43 m na dzień. Krystyna ma czas do końca roku. Przygotowywana jest też Maria, która ma ruszyć w ciągu miesiąca. Obie panie będą drążyć tunele w kierunku centrum – powiedziała Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy, która uruchomiła dziś tarczę. – To historyczny dzień dla dzielnicy. Liczę, że obędzie się bez jakichkolwiek problemów i życzę szczęścia budowniczym – dodał Krzysztof Strzałkowski, burmistrz Woli.
Zadaniem Krystyny jest wykonanie tunelu północnego II linii od strony stacji C6 Księcia Janusza, którym będą jeździć pociągi z centrum na Wolę. – Spotykamy się dzień przed datą zaplanowaną w harmonogramie złożonym w październiku 2016 r. po podpisaniu umowy. Rozruch technologiczny potrwa pięć dni i 14 lutego planowane jest rozpoczęcie regularnego drążenia tunelu – mówił Krzysztof Piasecki. W czasie rozruchu będą sprawdzane parametry tarczy – na razie tarcza „wgryza się” w ścianę szczelinową stacji. Jak dodawał Piasecki, 12 lutego planowane jest opuszczenie tarczy Maria, która wystartuje w połowie marca.
Jak wskazywał kierownik Piasecki, tarcza powinna dotrzeć do stacji C7 Młynów pod koniec kwietnia. – Na stacji Młynów prace w zakresie umożliwiającym przyjęcie zostaną ukończone pod koniec marca. Na chwilę obecną przystąpiliśmy do wykonywania płyty dennej. Wykonywany jest wykop na najniższym poziomie stacji. Na chwilę obecną, biorąc pod uwagę datę wejścia tarczy na stację, mamy miesiąc zapasu – wyjaśniał Krzysztof Piasecki.
– Za chwilę 650 ton z prędkością dwóch obrotów na minutę ruszy na 960-metrową drogę w kierunku stacji Mynów. Jeżeli zachowamy średnią prędkość z odcinka wschodniego, wynoszącą 17 m, powinniśmy na koniec rok dojechać do stacji Rondo Daszyńskiego. Tam w trakcie przygotowywania jest właśnie szyb wydobywczy, pozwalający na demontaż dwóch tarcz – mówił Dariusz Kostaniak, członek zarządu Metra Warszawskiego ds. inwestycji. Kierownik kontraktu Krzysztof Piasecki wskazywał, że pierwsza tarcza – Krystyna – powinna zakończyć drążenie w listopadzie, a Maria w grudniu 2018 r.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.