Partner serwisu
Przestrzeń

Metro naprawia sufit na Bemowie. Ale… nie da się go wyczyścić

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-07-2024
Ostatnia modyfikacja:
25-07-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Na stacji C4 Bemowo, znajdującej się na najnowszym odcinku II linii metra, ruszyły prace przy naprawie pękniętego sufitu dekoracyjnego. Przy okazji uwidaczniają się inne mankamenty łososiowego „baranka”, który – jak pokazuje praktyka – okazuje się nietrwały. A to nie koniec wyzwań.

Stacja C4 Bemowo została otwarta pod koniec czerwca 2022 r. Za jej wystrój odpowiada pracownia Andrzeja Chołdzyńskiego. Na sufitach na antresoli położono w zamyśle tynkiem akustycznym w formie „baranka” w odcieniu łososiowym. Jednym z jego zalet ma być tłumienie hałasu.

Baranek ten okazał się jednak problematyczny. Na początku roku na dylatacji doszło do pęknięcia dekoracyjnej warstwy sufitu, którą miejscowo zdemontowano. Prace naprawcze ruszyły dopiero teraz. – Stacja C04 objęta jest rękojmią, odpowiedzialność za usuwanie wad spoczywa na generalnym wykonawcy. Usterki zostały zgłoszone przez MW niezwłocznie po ich stwierdzeniu przez pracowników spółki. Usterka została zgłoszona w okresie zimowym. Wykonawca czekał z podjęciem napraw na odpowiednie warunki atmosferyczne – zapewnia Anna Bartoń, rzeczniczka prasowa Metra Warszawskiego.

Naprawa polega na zdjęciu całej warstwy uszkodzonego tynku – aż do powierzchni żelbetowej. Następnie następuje oczyszczenie, odpylenie i zagruntowanie powierzchni. Za pomocą metody natryskowej nakładana jest nowa warstwa tynku akustycznego, który jest następnie malowany również przy wykorzystaniu metody natryskowej.

Tynk okazuje się jednak nietrwały. Przy wyjściach oraz w miejscach z obniżonym stropem jest łatwo zdejmowalny – widać zresztą liczne ślady dłoni, a mówimy przecież o stacji, która ma zaledwie dwa lata. Metro – tak jak we wszystkich wcześniejszych przypadkach – nie ma sobie nic do zarzucenia jeżeli chodzi o wybór i zaakceptowanie nietrwałych i nieodpornych na zniszczenie materiałów użytych do wykończenia stacji. – Wszelkie materiały użyte przy pracach, o których mowa posiadają stosowne atesty i dopuszczenia. Inwestycja zaś otrzymała pozwolenie ma użytkowanie od odpowiednich jednostek – przekonuje Anna Bartoń.

Pojawia się też inny problem. Barankowa struktura tynku sprzyja gromadzeniu zabrudzeń i kurzu. – Wykonawca tynku akustycznego wyznaczył jedną technologię czyszczenia polegającą na wykorzystaniu w tym celu sprężonego powietrza – mówi Bartoń. Jest jednak jeden problem… – Na chwilę obecną czyszczenie nie zostało jeszcze zaplanowane z uwagi na fakt, że wyznaczona przez wykonawcę technologia może powodować uszkodzenia tynku – wskazuje rzeczniczka. Baranek okazuje się więc nieodporny nie tylko na uszkodzenia mechaniczne i wybryki chuligańskie, ale także na zwykłe prace utrzymaniowe.

To nie koniec problemów z trwałością materiałów na II linii. Pisaliśmy już o kruszących się płytach peronowych na centralnym odcinku II linii metra. Za koncepcję jego wystroju również odpowiada biuro Chołdzyńskiego. Natomiast problemy z czyszczeniem efektownych, ale zupełnie niepraktycznych rozwiązań uwidaczniają się na Płockiej, zaprojektowanej przez inne biuro architektoniczne.  
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Metro: Zdzisław Beksiński patrzy na Służew

Przestrzeń

Metro: Zdzisław Beksiński patrzy na Służew

Redakcja/inf. pras. 19 lipca 2024

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Metro: Zdzisław Beksiński patrzy na Służew

Przestrzeń

Metro: Zdzisław Beksiński patrzy na Służew

Redakcja/inf. pras. 19 lipca 2024

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5