Metro Warszawskie rozstrzygnęło przetarg na wymianę sześciu biegów schodów ruchomych na stacji Wilanowska i Pole Mokotowskie. Schody nieistniejącej już czechosłowackiej firmy Transporta zastąpią urządzenia firmy Otis.
Przedmiotem zamówienia jest wymiana łącznie sześciu biegu schodów. Cztery ciągi schodów ruchomych znajdują się na stacji Wilanowska – po środku stacji, łącząc peron z antresolą oraz wyjściami na przystanki tramwajowe. Dwa biegi znajdują się na stacji Pole Mokotowskie i łączą antresolę południową z powierzchnią – po wschodniej i zachodniej stronie al. Niepodległości. To ostatnie w warszawskim metrze schody ruchome nieistniejącej już czechosłowackiej firmy Transporta Chrudim.
Nowe urządzenia mają być typu „ciężkiego” – do pracy w miejscu o dużym natężeniu ruchu. Długość schodów na Wilanowskiej wyniesie 9,20 m, a wysokość podnoszenia – 3,40 m. Długość biegu schodów na Polu Mokotowskim – 15 m, a wysokość podnoszenia – 6,30 m. W czasie pytań od wykonawców zmieniono specyfikację zamówienia i obniżono prędkość nominalną schodów z 0,65 m/s do 0,5 m/s (standardowa prędkość schodów w warszawskim metrze), skorygowano też zdolność przewozową z 7300 na 6000 osób na godzinę. Wyjaśniono też, że na stacji Pole Mokotowskie zdemontowane zostaną odbudowy boczne górne między schodami a ścianami wyjścia – nowe schody mają mieć szklane balustrady. Odsłonięte w ten sposób fragmenty ścian wyjścia mają być wykończone tynkiem strukturalnym w kolorze szarym (zbliżonym odcieniem do obecnego piaskowca). To rozwiązanie, niestety, może okazać się trudne w późniejszym właściwym utrzymaniu przestrzeni.
Termin składania ofert minął przed połowa kwietnia. Wystartowały firmy Schindler i Otis, ale to oferta tej drugiej – na kwotę 2,442 mln zł brutto – była tańsza i to właśnie tę propozycję dziś (14 czerwca) wybrano. Firma zaproponowała 48 miesięcy gwarancji (o dwa lata krócej niż jej droższy konkurent).
Zamówienie ma zostać wykonane w ciągu 18 miesięcy. Schody będą wymieniane w dwóch etapach. W tym roku przewidziano wymianę dwóch ciągów na Wilanowskiej i jednego na Polu Mokotowskim. W przyszłym roku – pozostałych biegów. Założono, że prace wiążące się z wyłączeniem schodów mogą być wykonane w okresie od czerwca do września i nie mogą zająć więcej niż 90 dni. Nowe urządzenia muszą być oczywiście odebrane przez Transportowy Dozór Techniczny.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.