Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Metro: Piąta Varsovia już w Warszawie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
21-11-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. MW

Podziel się ze znajomymi:

Do Warszawy przyjechał właśnie piąty pociąg Škoda Varsovia, który teraz przejdzie szereg testów. W tunelach I i II linii stołecznego metra jeżdżą już trzy nowe składy, a do końca listopada pasażerów będzie wozić kolejny. Zakup pociągów został dofinansowany ze środków unijnych.

W poniedziałek, 21 listopada, na teren Stacji Techniczno-Postojowej na Kabatach wjechał kolejny pociąg Škoda Varsovia. To już piąty skład z 37 zamówionych. Pociąg trafił na elektrowozownię, gdzie zostaną w nim zainstalowane urządzenia i elementy, które były zdemontowane na czas transportu. Następnie nowa Škoda przejdzie testy i odbiory, które są niezbędne, by mogła wozić pasażerów.

Pojazd sprawdzany będzie na torze prób na Stacji Techniczno-Postojowej na Kabatach, a także w tunelach – zarówno podczas nocnych przerw, jak i za dnia – w czasie normalnego ruchu pasażerskiego. Pracownicy Metra Warszawskiego i firmy Škoda Transportation przetestują m.in. system łączności z dyżurnymi ruchu. Sprawdzą też systemy hamowania oraz działanie drzwi. Wagony przeglądane są również pod kątem wyposażenia.

Umowa z firmą Škoda Transportation została podpisana w styczniu 2020 roku. Kontrakt został dofinansowany z europejskich funduszy. Koszt nowych składów to ponad 1,3 mld zł. Pierwszy pociąg z Czech wyjechał na tory z podróżnymi 28 października, po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń. Na razie pasażerów warszawskiego metra wożą trzy nowe Varsovie. Czwarta ma wyjechać na tory do końca listopada. A jeszcze przed świętami producent planuje dostarczyć do stolicy Polski szósty skład. Ostatni z 37 zamówionych ma dotrzeć do Warszawy pod koniec 2023 roku.

Każdy pociąg – liczący 6 wagonów – ma długość niemal 120 m i może pomieścić do 1500 osób. Skład jest jednoprzestrzenny. Maksymalna prędkość nowych pojazdów wynosi 90 km/h. Varsovia dostosowana jest do przewozu osób z niepełnosprawnościami, wózków dziecięcych i rowerów. Została również wyposażona w monitoring oraz ekrany systemu informacji pasażerskiej.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Škody niemal zniknęły z I linii. Metro: „Nie występuje problem”

Komunikacja

Škody niemal zniknęły z I linii. Metro: „Nie występuje problem”

Witold Urbanowicz 01 września 2023

Metro: Duchota w Škodach. Wentylacja do poprawki

Przestrzeń

Metro: Duchota w Škodach. Wentylacja do poprawki

Witold Urbanowicz 28 sierpnia 2023

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Škody niemal zniknęły z I linii. Metro: „Nie występuje problem”

Komunikacja

Škody niemal zniknęły z I linii. Metro: „Nie występuje problem”

Witold Urbanowicz 01 września 2023

Metro: Duchota w Škodach. Wentylacja do poprawki

Przestrzeń

Metro: Duchota w Škodach. Wentylacja do poprawki

Witold Urbanowicz 28 sierpnia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5