Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro: Pięciu chętnych do studium III linii ze Stadionu na Gocław

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-07-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Metro: Pięciu chętnych do studium III linii ze Stadionu na Gocław
fot. WUDodatkowy peron na stacji Stadion Narodowy
Metro Warszawskie otworzyło oferty w przetargu na wykonanie studium technicznego III linii metra. Zgodnie z zapowiedziami jej pierwszy odcinek dalej łączyć będzie stacje Stadion Narodowy i Gocław. O zamówienie ubiega się pięciu projektantów.

Przedmiotem postępowania jest opracowanie studium technicznego III linii metra wraz ze Stacją Techniczno-Postojową Kozia Górka. Wykonawca będzie musiał wykonać analizy przebiegu i lokalizacji stacji dla pierwszego odcinka III linii pomiędzy stacją Stadion Narodowy (gdzie już znajduje się dodatkowy peron) a stacją Gocław poprzez opracowanie podstawowych założeń lokalizacyjnych, technicznych i własnościowych, które umożliwią prowadzenie dalszych prac przygotowawczych (tj. wykonanie badań geologicznych, opracowanie studium wykonalności, wykonanie projektów koncepcyjnych oraz projektów budowlanych).

Do szczegółowej analizy w ramach studium technicznego wskazano trzy warianty. Pierwszy (kolor zielony) zakłada analizę dotychczas planowanego korytarza ze Stadionu do stacji Gocław w rejonie pętli autobusowej Gocław. Drugi wariant (kolor żółty) jest zgodny z koncepcją prezentowaną w kampanii przez Rafała Trzaskowskiego (umożliwia wydłużenie III linii z Gocławia na lewy brzeg). Trzeci wariant ma stanowić koncepcję zaproponowaną przez autorów opracowania, ale nadal łączyć ma stacje Stadion i Gocław. Analiza porównawcza musi zostać wykonana z uwzględnieniem kryteriów funkcjonalno-przewozowych w tym wielkości przewozów, integracji różnych podsystemów transportowych), przestrzennych (kolizje z zagospodarowaniem), środowiskowych (oddziaływanie na środowisko i warunki zamieszkania), a także ekonomicznych.

Dzisiaj (16 lipca) minął termin składania ofert. Zgłosiło się pięciu oferentów. Najtańszą propozycję złożyło konsorcjum firm Egis Poland, Transeko Brzeziński, Dybicz i Szagala oraz Egis Rail, które zaoferowało 1,907 mln zł brutto. Konsorcjum Arcadis i Idom jest gotowe wykonać opracowanie za 3,063 mln zł brutto. Schuessler-Plan Inżynierzy proponuje 3,661 mln zł brutto, ILF Consulting Egnineers Polska – 3,783 mln zł brutto, a konsorcjum Infa Centrum Doradztwa i Instytut kolejnictwa – 4,041 mln zł brutto.

Wszystkie oferty mieszczą się w kosztorysie zamawiającego, określonym na kwotę 4,769 mln zł brutto. O wyborze zdecydują cena (58%) oraz doświadczenie zespołu projektowego – koordynatora (18%), analityka ruchu (12%), planisty/ urbanisty (6%) oraz projektanta w branży konstrukcyjno-budowlanej (6%). Na realizację przedmiotu zamówienia przeznaczono 12 miesięcy.


mat. UM Warszawa

W pierwotnych założeniach pierwszy odcinek III linii miał prowadzić ze Stadionu Narodowego, przez Dw. Wschodni, Mińską, Wiatraczną na Gocław. W kolejnym etapie III linia metra miała być wydłużona ze Stadionu Narodowego na zachód: przez Rondo Waszyngtona, południowe Śródmieście, Plac Narutowicza do Dworca Zachodniego. Rafał Trzaskowski, obecny prezydent Warszawy, proponował w kampanii wydłużenie III linii w drugą stronę – z Gocławia, przez Siekierki i Stegny do Dworca Południowego (stacja metra Wilanowska).

Pierwszy odcinek na prawym brzegu był jednak kontestowany przez wiele środowisk. Metro, poprowadzone okrężną drogą, z przesiadką na Stadionie, może nie być najatrakcyjniejszą formą transportu. Firma TransEko, która opracowała dla miasta plan systemu transportowego, stanowiący element prac nad nowym studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, sugerowała przeniesienie końcówki III linii z Gocławia pod Ostrobramską, do węzła Marsa. Aktywiści z Miasta Jest Nasze, ale i projektanci z firmy Multiconsult Polska sugerowali natomiast, że w pierwszej kolejności po zrealizowaniu II linii powinna zostać zbudowana linia w osi północ – południe, zwłaszcza w kontekście przepełnienia I linii. Analizy pokazały, że nowa linia metra w osi północ – południe cieszyłaby się dużym zainteresowaniem, większym niż kolejna linia na osi wschód – zachód.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5