Po niekorzystnym wyroku Sądu Okręgowego ws. decyzji o unieważnieniu konkursu na koncepcję architektoniczno-budowlaną dla ostatniego odcinka II linii metra Metro Warszawskie odstąpiło od zamiaru powtarzania postępowania. W zamian w przyszłym roku ma zostać ogłoszony przetarg w formule projektuj i buduj.
W pierwszej połowie czerwca Metro Warszawskie rozstrzygnęło konkurs na wykonanie koncepcji architektoniczno-budowlanej dla ostatniego odcinka II linii metra w raz z zapleczem na Morach. Jako z
wycięską uznano pracę konsorcjum Metroprojekt i AMC Chołdzyński. Konkurent, firma ILF,
zaskarżyła jednak wynik, zarzucając zwycięzcy naruszenie zasady anonimowości. Krajowa Izba Odwoławcza przychyliła się do odwołania i
nakazała unieważnienie konkursu. Zarówno Metro, jak i zwycięzca postępowania
zaskarżyli tę decyzję do sądu.
Dzisiaj (24 października) Sąd Okręgowy podtrzymał decyzję KIO. – Sąd oddalił skargi, podkreślając, że w regulaminie określono warunku anonimizacji prac i jeden z uczestników nie zachował należytej staranności – mówi Anna Bartoń, rzecznik prasowy Metra Warszawskiego.
Wcześniej władze miasta zapowiadały
niezwłoczne powtórzenie konkursu, ale w warunkach, gdy prace dwóch potencjalnych uczestników nowego postępowania są publicznie znane, takie działanie mogłoby być pozbawione sensu – teraz tym bardziej trudniej byłoby uczestnikom nowego konkursu zachować zasadę anonimowości. Dlatego też, jak zapowiada Metro Warszawskie, nowego konkursu nie będzie.
– Od wyroku Krajowej Izby Odwoławczej w lipcu Metro Warszawskie pracowało nad programem funkcjonalno-użytkownym dla ostatniego odcinka II linii metra. W I kwartale 2018 r. będziemy gotowi z dokumentacją do ogłoszenia przetargu na budowę dla 3+Mory w formule projektuj i buduj – zapowiada Anna Bartoń.
W skład trzeciego i ostatniego etapu rozbudowy II linii metra, który ma zostać ukończony do 2023 r. wchodzą niemal 4 km podwójnego tunelu i trzy stacje. Odcinek ten jest kluczowy dla sprawnego funkcjonowania II linii metra z uwagi na zaplanowane na Morach zaplecze.
Stacja C3 o roboczej nazwie Lazurowa znajdzie się po południowej stronie ul. Górczewskiej, w rejonie Lazurowej. Stacja C2 o roboczej nazwie Chrzanów zostanie ulokowana w rejonie skrzyżowania ul. Szeligowskiej z planowanym przedłużeniem ul. Człuchowskiej. Ostatnia stacja C1 o roboczej nazwie Połczyńska przewidziana jest w rejonie ul. Sochaczewskiej i Połczyńskiej. Za nią, w sąsiedztwie Instytutu Energetyki, zostanie zlokalizowana Stacja Techniczno-Postojowa Mory. Na terenie o łącznej powierzchni 26 hektarów przewidziano hale postojowe i serwisowe, magazyny i zaplecze techniczne II linii metra. Odcinek ten
ma być skromny pod względem wystroju czy rozwiązań technologicznych.