Na budowie stacji C17 Targówek na wschodnim-północnym odcinku II linii metra pojawiła się już większa część wystroju. – Montujemy ostatnie fragmenty ścian i sufitu, a na podłodze układamy płyty granitowe z guzami oraz ze ścieżkami prowadzącymi dla osób niedowidzących i niewidomych – informuje Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy.
Zgodnie z kontraktem prace na budowie odcinka wschodniego-północnego II linii metra od torów odstawczych za stacją C15 Dworzec Wileński do stacji C18 Trocka mają zakończyć się w maju 2019 r. Wykonawca, firma Astaldi, wyprzedza jednak harmonogram. Na stacjach trwają zaawansowane prace związane z wystrojem. Pod tym względem przoduje stacja C17 Targówek. – Montujemy ostatnie fragmenty ścian i sufitu. Zawiesiliśmy już część informacji wizualnych, dzięki którym na pewno nie zabłądzimy w podziemiach i znajdziemy drogę do właściwego wyjścia – informuje Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy.
W zasadzie gotowe są już granitowe posadzki. – Na podłodze układamy płyty granitowe z guzami oraz ze ścieżkami prowadzącymi dla osób niedowidzących i niewidomych – przekazuje Kaznowska. Po raz pierwszy zastosowano w warszawskim metrze prefabrykowane płyty z oznakowaniem dotykowym – wcześniej instalowane były metalowe listwy i guzki, które jednak okazały się niezbyt funkcjonalne, a w pewnych warunkach także niebezpieczne.
Na pozostałych stacjach, jak informuje miasto, trwają intensywne prace. "Pod ziemią jest większość wind i schodów ruchomych, trwa montaż urządzeń. Docelowo na trzech stacjach tego odcinka znajdzie się 13 wind i 16 biegów schodów ruchomych. Równolegle do prac wykończeniowych stacji trwa montaż okablowania i urządzeń sterowania ruchem w tunelach. Montowane są również tradycyjne semafory, które będą wykorzystywane do sterowania ruchem w sytuacjach awaryjnych" – przekazuje Urząd Miasta.
Jak pisaliśmy, projekty wystroju stacji C16 Szwedzka, C17 Targówek i C18 Trocka
uległy poważnym zmianom względem pierwotnej, konkursowej koncepcji. Stylistyka na całym wschodnim-północnym odcinku została ujednolicona. – Wnętrza stacji są utrzymane w stonowanej kolorystyce. Szwedzka – grafitowym, Targówek – bieli, a Trocka w odcieniach szarości. Dzięki temu będą korespondowały z kolejnym odcinkiem na Bródno. k – mówi Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy.
Równolegle trwa budowa odcinka zachodniego na Wolę – od torów odstawczych za stacją C9 Rondo Daszyńskiego do stacji C6 Księcia Janusza. Niedawno
zatwierdzono makiety materiałów związanych z wystrojem. Tutaj prace, zgodnie z kontraktem realizowanym przez firmę Gulermak, zakończą się pół roku później niż na Targówku – te dwa odcinki nie będą więc otwierane równocześnie.