Ponad 400 osób odpowiedziało na ogłoszenie o rekrutacji na stanowisko maszynisty w Metrze Warszawskim. Do finałowego etapu – kilkumiesięcznego szkolenia – przystąpiło 12 osób.
Dokładnie 444 osoby aplikowały na stanowisko maszynisty w warszawskim Metrze. Po sprawdzeniu wszystkich formalności oraz przejściu kolejnych szczebli rekrutacji, kandydaci biorą obecnie udział w kilkumiesięcznym kursie.
Najpierw, przez dwa miesiące, kursanci uczestniczyli w zajęciach teoretycznych. Obejmowały one m.in. budowę taboru, zasady ruchu oraz sygnalizacji świetlnej, a także instrukcję dla maszynistów. Kandydaci musieli oczywiście zapoznać się ze wszystkimi typami pociągów warszawskiego metra.
Po teorii przyszedł czas na zajęcia praktyczne. Przez następne miesiące będą odbywać się wstępne jazdy szkoleniowe na torze prób, a także ćwiczenia wjazdu i wyjazdu z elektrowozowni oraz manewry na terenie Stacji Techniczno-Postojowej Kabaty. Adepci ćwiczą również jazdę w tunelach metra – w dziennym ruchu pasażerskim – pod nadzorem doświadczonych maszynistów.
Na koniec szkolenia przyszłych maszynistów czekają egzaminy – teoretyczny i praktyczny. Osoby, które je zdadzą, otrzymają świadectwo kwalifikacyjne na stanowisko prowadzącego pojazd kolejowy metra.
Wśród osób, które przeszły tegoroczną rekrutację jest 11 mężczyzn i jedna kobieta. Warto zaznaczyć, że w warszawskim Metrze na stanowisku maszynistek pracują już dwie panie. Rozmowę z jedną z nich o rekrutacji i samej pracy można
na kanale youtube Metra.