Metro Warszawskie rozstrzygnęło przetarg na prace przedprojektowe dla I odcinka III linii metra Stadion – Gocław. Zlecenie trafi do firmy ILF, która w ostatnich latach wykonuje istotną część dokumentacji projektowych dla metra.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac przedprojektowych dla etapu I trzeciej linii metra Stadion Narodowy – Gocław wraz ze Stacją Techniczno-Postojową Kozia Górka w zakresie niezbędnym do ogłoszenia postępowania w formule „projektuj i buduj”. Zamówienie jest podzielone na sześć etapów, zakładających m.in. opracowanie projektu koncepcyjnego, ustalenie stref wpływu budowy obiektów metra na zabudowę sąsiadującą, wykonanie oceny stanu budynków, wykonanie analizy wpływu drgań i obciążeń dynamicznych na konstrukcje budynków i ludzi w nich przebywających, sporządzenie dokumentacji hydrogeologicznej i geologiczno-inżynierskiej oraz opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego.
Wystartowały trzy podmioty z ofertami na kwoty od 19,2 mln zł do 27,8 mln zł brutto – wszystkie zmieściły się w budżecie określonym na 33,8 mln zł brutto.Teraz postępowanie rozstrzygnięto. O wyborze zdecydowały cena (60%), dodatkowe doświadczenie koordynatora (7%), projektantów w specjalności architektonicznej (7%), konstrukcyjno-budowlanej (7%), inżynieryjnej kolejowej (7%), geologa (7%), a także wykonanie uproszczonego projektu koncepcyjnego (5%).
Zamówienie trafi do firmy ILF Consulting Engineers Polska, która złożyła najtańszą ofertę. To już doświadczony wykonawca: opracowywał sporą część dokumentacji projektowej dla II linii metra. Na realizację tych prac przeznaczono 18 miesięcy.
Decyzję o budowie pierwszego odcinka III linii metra prezydent Rafał Trzaskowski
ogłosił w marcu. Okoliczności towarzyszące tej decyzji, w tym tajemniczo dodanej stacji Jana Nowaka-Jeziorańskiego, spotkały się z wieloma kontrowersjami, których nie rozwiało
opublikowane z opóźnieniem studium techniczne tej linii. Na razie dalszy przebieg III linii metra, ani ogólnie kształt sieci metra
pozostają nieznane.