Metro Warszawskie podpisało umowę z najemcą powierzchni wagonów pod tablice i ekrany reklamowe przez okres trzech lat. To firma Stroer, która zarządza też reklamami na stacjach. Nowością będzie umożliwienie w czasie rzeczywistym emisji komunikatów specjalnych ZTM na wewnętrznych ekranach LCD.
Przedmiotem zlecenia są małoformatowe tablice (28 x 88 cm), ekrany LCD (min. 19 cali) – będące oficjalnie częścią podsystemu informacyjno-reklamowego wewnątrz wagonów oraz zewnętrzna powierzchnia wagonów. W sumie do montażu reklam wytypowano pięć starych pociągów rosyjskich nr 02, 09, 10, 11 i 12 (pozostałe mają zostać wycofane z ruchu i przekazane Kijowowi), 18 składów Metropolis, siedem nowych pociągów rosyjskich, 35 składów Inspiro i sześć składów Skoda (nr 77-82). W sumie to 1926 tablic reklamowych i 1962 ekrany. Zaznaczono przy tym, że wykonawca ma wprowadzać też reklamy do nowo wprowadzanych do ruchu wagonów (chodzi o Skody, których dostawy trwają). Więcej o zamówieniu piszemy
tutaj.
Oferty poznaliśmy w kwietniu. Wystartowały trzy firmy – Screen Network, AMS i Ströer. Metro poinformowało właśnie o zakończeniu przetargu. Wygrała firma Ströer, z którą podpisano umowę na okres trzech lat – od 1 czerwca 2023 r. do 31 maja 2026 r. Podmiot ten zaoferował znacznie wyższe stawki za najem powierzchni – miesięczna kwota gwarantowana to 816 tys. zł (w tym 220,00 zł za jedną tablicę małoformatową, 200,00 zł za ekran LCD i 550 tys. zł za obklejenie wagonów).
Ströer jest też operatorem reklam na stacjach. W zeszłym roku firma, zgodnie z umową, rozpoczęła wymianę nośników reklamowych. Nowe, większe reklamy spotkały się jednak z krytyką – obecnie nośniki
są ponownie wymieniane, poprawiane i dostosowywane do nowo przyjętych zasad.