Metro Warszawskie rozstrzygnęło przetarg na budowę odcinka wschodniego-północnego II linii metra na Bródno. Do zamawiającego trafiła tylko jedna oferta – od konsorcjum Astaldi i Gulermak. Wyłoniony w postępowaniu wykonawca będzie miał 36 miesięcy na realizację prac.
Na początku lutego 2018 r. ruszył przetarg na budowę ostatniego po stronie wschodniej-północnej odcinka II linii metra od stacji C18 Trocka do stacji C21 Bródno przy Rembielińskiej. Na odcinek ten składają się trzy stacje, trzy odcinki szlakowe wykonane jako dwa równoległe tunele jednotorowe, tory odstawcze za stacją C21, trzy wentylatornie szlakowe oraz komora demontażowa dla tarcz przy stacji C18. Na realizację przeznaczono 36 miesięcy.
W połowie kwietnia minął termin składania ofert. Metro przeznaczyło na realizację inwestycji kwotę 1,464 mld zł brutto. Jedyną ofertę złożyło konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, które zaproponowało 1,137 mld zł netto, czyli 1,398 mld zł brutto, skrócenie czasu realizacji o dwa miesiące poniżej 38 miesięcy oraz wydłużenie rękojmi o 24 miesiące powyżej 60 miesięcy. Dzisiaj (27 czerwca) Metro rozstrzygnęło przetarg, wybierając ofertę konsorcjum.
Odcinek, który będzie realizowany, obejmuje trzy stacje. Stacje będą utrzymane w tonacji szaro-czarnej. Wspólnym wyróżnikiem
będą grafiki na ścianach zatorowych według koncepcji grafika Piotra Młodożeńca. Więcej o rozwiązaniach architektonicznych i funkcjonalnych
pisaliśmy tutaj. Przystanek C19 Zacisze powstać ma pod ul. Figara, po południowej stronie skrzyżowania ul. Litawora z ul. Rolanda. Na stacji tej powstanie pierwszy w Warszawie
zintegrowany z wejściem do metra parking rowerowy. Na etapie przedprojektowym zrezygnowano z wymogu uwzględnienia w projekcie stacji C19 Zacisze
możliwości odgałęzienia II linii metra w kierunku Zielonej Białołęki.
Kolejną stację, C20 Kondratowicza, przewidziano pod skrzyżowaniem ul. Kondratowicza z ul. Malborską, po zachodniej stronie ul. Św. Wincentego. Wyjścia będą prowadzić też
na przystanki planowanej linii tramwajowej na Zieloną Białołękę w ciągu Św. Wincentego.
Ostatnia stacja, C21 Bródno (Rembielińska) powstać ma pod ul. Kondratowicza po wschodniej stronie ul. Rembielińskiej. Również tutaj będą znajdować się wyjścia na przystanki tramwajowe. Za stacją tą zaplanowana jest
bardzo duża komora techniczna z 11 torami do zawracania i postoju pociągów.