Trwają prace ziemne przy budowie stacji metra Karolin. Od kilku dni powstaje tu wykop podstropowy pierwszego piętra przyszłej stacji. To tu w przyszłości znajdą się przejścia podziemne i bramki biletowe. A już latem przyszłego roku z tego miejsca rozpocznie się drążenie tuneli podziemnej kolejki.
Stacja C01 Karolin to pierwsza stacja pasażerska na
ostatnim budowanym odcinku linii M2. Zlokalizowana jest na skrzyżowaniu ulic Połczyńskiej z Sochaczewską. Jest jednym w większych obiektów, gdyż oprócz części pasażerskiej znajduje się tu także komora rozjazdowa, która umożliwia w czasie eksploatacji płynne nawroty składów metra.
To także stacja niezwykle istotna dla dalszych prac przy budowie metra, gdyż tu zlokalizowany jest szyb startowy ogromnych maszyn TBM, które będą drążyć tunele dla podziemnej kolei. Dlatego wykop podstropowy na Karolinie musi zostać ukończony jako pierwszy, aby wiosną przyszłego roku można było opuścić pod powierzchnię ziemi elementy tarcz i rozpocząć ich montaż.
Długość stacji Karolin to około 430 metrów, zaś szerokość ponad 20 metrów. Właśnie rozpoczęły się prace związane z wydobywaniem gruntu do poziomu -1, czyli przyszłej antresoli stacji. Na tym etapie z wykopu podstropowego trzeba wydobyć przez otwór technologiczny niemal 43 tys. m sześć. ziemi. Łącznie na tej stacji będzie trzeba usunąć niemal 110 tys. m sześć. gruntu.
Prace związane z wydobywaniem gruntu w szybie startowym do poziomu -1 potrwają do końca stycznia 2024 r., a piętro niżej budowniczowie metra zejdą kilka miesięcy później – wiosną przyszłego roku.
Na pozostałych obiektach na ostatnim, bemowskim odcinku linii M2 trwają prace związane z realizacją konstrukcji stacji, natomiast na stacji techniczno-postojowej Karolin r
ozpoczęły się prace przy przebudowie linii wysokiego napięcia.