Na stacjach I linii metra rozpoczęła się wymiana starych wind. Prace trwają na trzech stacjach. W sumie firma Schindler do 2022 r. musi wymienić 30 wysłużonych urządzeń.
W zeszłe wakacje Metro Warszawskie
wybrało firmę Schindler do wymiany 30 dźwigów osobowych na I linii metra na odcinku od stacji A1 Kabaty do stacji A15 Ratusz. Wartość umowy to 4,8 mln zł brutto. Najstarsze urządzenia są w ciągłej i intensywnej eksploatacji od momentu otwarcia metra w 1995 r., co przekłada się też na ich awaryjność. Problemem są zużycie urządzeń czy trudności w dostępie do części zamiennych.
Wykonawca rozpoczął już prace przy realizacji zamówienia. – Obecnie firma Schindler prowadzi prace związane z wymianą wind na trzech stacjach A1 Kabaty (3 dźwigi – wszystkie), A2 Natolin (2 dźwigi – południowo-wschodni na antresolę i na peron), A8 Wierzbno (1 dźwig – na peron). Zakres prac zbliża się do oddania urządzeń do użytku. Zgodnie z deklaracjami Wykonawcy windy na stacji A1 Kabaty oraz A8 Wierzbno powinny być oddane do użytku 23 grudnia, zaś na stacji A2 Natolin na przełomie 2019 i 2020 r. – mówi Maciej Czerski z biura prasowego Metra Warszawskiego.
Spółka nie wyjaśnia dlaczego prace prowadzone są na sąsiadujących ze sobą stacjach, co stanowi spore utrudnienie dla osób niepełnosprawnych i z ograniczonymi możliwościami poruszania się. Jednocześnie nie jest oferowana żadna doraźna pomoc przy dostępie do peronu. Wobec remontu urządzeń na Kabatach i Natolinie pierwszą w pełni dostępną stacją na linii Imielin.
Jak informuje Metro, w 2020 r. planowana jest wymiana ośmiu wind. – Zgodnie z zapisami obowiązującej umowy dźwigi do wymiany wytypowane zostaną do 10 stycznia 2020 r. (po wykonaniu przez firmę Otis [która urządzenia na co dzień serwisuje – red.] przeglądów stanu technicznego, na przełomie 2019/2020 r.) – wskazuje Maciej Czerski.
AKTUALIZACJA, godz. 15:35 Windy na stacjach A1 Kabaty i A6 Wierzbno zostały uruchomione po wymianie.