Metro Warszawskie otworzyło oferty w przetargu na budowę odcinka wschodniego-północnego II linii metra na Bródno. Do zamawiającego trafiła tylko jedna oferta. Wyłoniony w postępowaniu wykonawca będzie miał 38 miesięcy na realizację prac.
Na początku lutego 2018 r. ruszył przetarg na budowę ostatniego po stronie wschodniej-północnej odcinka II linii metra d stacji C18 Trocka do stacji C21 Bródno przy Rembielińskiej. Na odcinek ten składają się trzy stacje, trzy odcinki szlakowe wykonane jako dwa równoległe tunele jednotorowe, tory odstawcze za stacją C21, trzy wentylatornie szlakowe oraz komora demontażowa dla tarcz przy stacji C18. Na realizację przeznaczono 38 miesięcy.
Dzisiaj minął termin składania ofert. Metro przeznaczyło na realizację inwestycji kwotę 1,464 mld zł brutto. Kryteria wyboru to cena (60%), skrócenie terminu realizacji (8%) oraz przedłużenie okresu rękojmi za wady robót budowlanych (32%). Jedyną ofertę złożyło konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, które zaproponowało 1,137 mld zł netto, czyli 1,398 mld zł brutto, skrócenie czasu realizacji o dwa miesiące poniżej 38 miesięcy oraz wydłużenie rękojmi o 24 miesiące powyżej 60 miesięcy.
Odcinek, który będzie realizowany, obejmuje trzy stacje. Stacje będą utrzymane w tonacji szaro-czarnej. Wspólnym wyróżnikiem będą grafiki na ścianach zatorowych
według koncepcji grafika Piotra Młodożeńca. Więcej o rozwiązaniach architektonicznych i funkcjonalnych pisaliśmy
tutaj.
Przystanek C19 Zacisze powstać ma pod ul. Figara, po południowej stronie skrzyżowania ul. Litawora z ul. Rolanda. Na stacji tej powstanie pierwszy w Warszawie
zintegrowany z wejściem do metra parking rowerowy. Na etapie przedprojektowym zrezygnowano z wymogu uwzględnienia w projekcie stacji C19 Zacisze
możliwości odgałęzienia II linii metra w kierunku Zielonej Białołęki.
Kolejną stację, C20 Kondratowicza, przewidziano pod skrzyżowaniem ul. Kondratowicza z ul. Malborską, po zachodniej stronie ul. Św. Wincentego. Wyjścia będą prowadzić też na przystanki
planowanej linii tramwajowej na Zieloną Białołękę w ciągu Św. Wincentego.
Ostatnia stacja, C21 Bródno (Rembielińska) powstać ma pod ul. Kondratowicza po wschodniej stronie ul. Rembielińskiej. Również tutaj będą znajdować się wyjścia na przystanki tramwajowe. Za stacją tą zaplanowana jest
bardzo duża komora techniczna z 11 torami do zawracania i postoju pociągów..