Metro Warszawskie otworzyło oferty w przetargu na projekt i budowę ostatniego, zachodniego odcinka II linii metra – od stacji C4 Powstańców Śląskich do stacji C1 Połczyńska wraz ze Stacją Techniczno-Postojową na Morach. Złożono dwie oferty. Na lepszą wygląda oferta włosko-tureckiego konsorcjum Astaldi i Gulermaka, ale ani ona, ani oferta chińskiego Sinohydro nie mieszczą się w kosztorysie.
W listopadzie 2017 r. Metro Warszawskie
ogłosiło przetarg na projekt i budowę ostatniego, zachodniego odcinka II linii metra – od stacji C4 Powstańców Śląskich do stacji C1 Połczyńska wraz ze Stacją Techniczno-Postojową na Morach. Pierwotnie termin składania ofert mijał 12 stycznia, ale był wielokrotnie zmieniany – także w związku z odwołaniami do KIO.
Dzisiaj (15 marca) ostatecznie minął termin składania ofert. Metro przeznaczyło na realizację kwotę w wysokości 1,2 mld zł brutto. Kryteria oceny to cena (60%), skrócenie czasu realizacji (8%) oraz przedłużenie rękojmi na roboty budowlane (32%). Wpłynęły dwie oferty. Pierwszą złożyło konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, które zaproponowało 1,319 mld zł netto, czyli 1,623 mld zł brutto, skrócenie czasu realizacji o dwa miesiące poniżej 50 miesięcy oraz wydłużenie rekojmi o 24 miesiące powyżej 60 miesięcy. Drugą ofertę złożyła chińska firma Sinohydro z kwotą 1,360 mld zł netto (kwoty brutto nie podano). Wykonawca również oferuje skrócenie terminu o dwa miesiące i wydłużenie rękojmi o 24 miesiące.
Długość odcinka, na którym znajdą się trzy nowe stacje, to 3,92 km. Więcej o założeniach inwestycji – w tym wystroju – piszemy
tutaj. Stacja C3 Lazurowa znajdzie się po południowo-wschodniej stronie skrzyżowania Górczewskiej i Lazurowej. Głowica wschodnia będzie zlokalizowana między pętlą autobusową i tramwajową, z wyjściami także na północną stronę ulicy Górczewskiej, w rejonie bloków nr 228 i 228A. Głowica zachodnia wypadać będzie po wschodniej stronie Lazurowej, na południe od stacji paliw i restauracji McDonald’s.
Następnie linia metra będzie wchodzić w ślad ulicy Coopera. Stację C2 Chrzanów zaplanowano w osi tej ulicy po północnej stronie Szeligowskiej i planowanego przedłużenia Człuchowskiej. Ostatnią stację, C1 Połczyńska, zaplanowano pod skrzyżowaniem Połczyńskiej i Sochaczewskiej, z wyjściami na wszystkie strony skrzyżowania.
Wcześniej Metro Warszawskie organizowało konkurs architektoniczno-budowlany, który
zakończył się fiaskiem. Zwycięskie konsorcjum Metroprojekt i AMC Chołdzyński nie dochowało w należytym stopniu zasady anonimowości i postępowanie zostało unieważnione po decyzji Krajowej Izby Odwoławczej, podtrzymanej przez sąd. W tej sytuacji Metro zdecydowało się na ogłoszenie przetargu w formule projektuj i buduj.