Na początku września Zarząd Transportu Miejskiego podpisał z Metrem Warszawskim umowę wieloletnią do końca 2043 r. Zakłada ona wydłużenie II linii do stacji Karolin, ale nie obejmuje zapowiadanej III linii metra. Roczna liczba wozokilometrów przekracza 50 mln.
Umowa została zawarta 5 września 2022 r. i obejmuje okres do 31 grudnia 2043 r. – Podstawowym obowiązkiem spółki wynikającym z zawartej umowy jest wykonywanie przewozów pasażerskich według rozkładu jazdy z zapewnieniem odpowiedniej, wysokiej jakości świadczonych usług przewozowych – podkreśla Tomasz Kunert, rzecznik prasowy ZTM.
Jak informuje ZTM, podpisana umowa przewozowo uwzględnia rozbudowę metra do stacji Karolin (ostatni, zachodni odcinek II linii, dla którego są
procedowanie obecnie pozwolenia na budowę – trwają też uzgodnienia z wykonawcą ws. niezbędnej waloryzacji kontraktu. – Zamawiana liczba wozokilometrów wynosi 45 218 000 wozokm w 2022 roku i wzrasta do 52 165 000 wozokm w roku 2025 i w kolejnych latach (ze względu na uruchomienie kolejnych odcinków II linii metra). Wartość umowy to 20 099 373 000 zł brutto. Stawka jednostkowa jest różna dla każdego roku obowiązywania umowy. Na 2022 rok stawka wynosi 13,89 zł netto za jeden wozokilometr – informuje Kunert.
Umowa uwzględnia zakup i wprowadzenie do eksploatacji 37 pociągów Skoda Varsovia (trwa procedura
dopuszczania pierwszego składu do ruchu). – Na chwilę obecną posiadana przez MW liczba taboru (po dostawie wszystkich pociągów) wystarcza do obsługi dwóch linii – mówi Tomasz Kunert. Oznacza to, że umowa nie uwzględnia więc ewentualnych kolejnych zakupów taboru.
Względem wcześniejszych umów wprowadzono jednak zmiany. – W umowie m.in. uregulowano sposób komunikowania się służb nadzoru, procedury zgłaszania awarii i reagowania w sytuacjach nietypowych, co przełoży się na poprawę obsługi podróżnych w przypadku przerw w świadczeniu usług – wylicza rzecznik.