Po czterech latach od startu systemu komunikacji miejskiej małopolski Miechów planuje jego rozbudowę. Do uruchomienia dodatkowych połączeń konieczne będzie pozyskanie taboru, bo miejscowy ZWiK dysponuje tylko dwoma pojazdami. Samorząd argumentuje, że autobusy cieszą się popularnością wśród mieszkańców.
System autobusowej komunikacji miejskiej w Miechowie ruszył w 2020 r. Start nie był więc łatwy, bo przypadł na czas pandemii koronawirusa. Miejscowy samorząd przyznaje więc, że początkowo połączenia nie cieszyły się wielką popularnością. Zdążyło się to jednak zmienić.
Przebieg linii zmieniono na okrężny
– Obecnie mieszkańcy chętnie korzystają z komunikacji miejskiej – zapewnia Agnieszka Ręczkowska z Referatu Dróg i Transportu Publicznego Urzędu Gminy i Miasta Miechów. Ma temu sprzyjać nowoczesny tabor (dwa elektryczne solarisy urbino 8,9) i przyjazna taryfa. Jednorazowy przejazd kosztuje złotówkę, bilet 30-dniowy – 30 zł, a 90-dniowy – 80 zł. Od wszystkich tych cen stosowana jest 50-procentowa ulga dla uprawnionych grup.
Aktualnie system komunikacji miejskiej tworzą dwie linie okrężne oznaczone numerami 1 i 2. W dni robocze obie realizują 13 kursów na trasach obsługujących odpowiednio 29 i 31 przystanków. – Zarówno w sobotę, jak i w niedzielę komunikacja miejska obsługuje zaś osiem kursów na linii nr 2 – wskazuje nasza rozmówczyni. Początkowo układ połączeń był inny, bo obejmował dwie krótsze linie niemające charakteru okrężnego.
– Ze względu na rozszerzanie tras w odpowiedzi na zgłoszenia mieszkańców oraz na brak zainteresowania niektórymi kursami ograniczyliśmy liczbę kursów na rzecz większej liczby przystanków – tłumaczy przedstawicielka UGiM Miechów. Wszystkie kursy realizuje Zakład Wodociągów i Kanalizacji w Miechowie, który otrzymał zamówienie z wolnej ręki. Aktualnie nie ma planów zmiany operatora.
Będzie dwukrotnie więcej taboru?
Być może wkrótce rola przewoźnika się zwiększy, bo samorząd ma zamiar rozbudowy siatki połączeń. W tym celu planuje pozyskać środki zewnętrzne na zakup kolejnych autobusów. Gmina chciałaby kupić znów co najmniej dwa pojazdy elektryczne. – Pozwoli to nam zmodyfikować już istniejące linie oraz utworzyć nowe, które obsłużą inne tereny – usłyszeliśmy.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.