Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Mieszkańcy Warszawy tracą tydzień z roku w korkach

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
19-02-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Mieszkańcy Warszawy tracą tydzień z roku w korkach
fot. WU
Coroczny ranking INRIX dotyczący strat jakie kierowcy z ponad 200 miast na świecie ponoszą w korkach nie przyniosło dużej zmiany dla dwóch polskich miast ujętych w porównaniu. Warszawa jest w trzeciej dziesiątce, Kraków w ósmej.

Ranking INRIX (można go znaleźć tutaj) to dość skomplikowane zestawienie, którego autorzy stawiają sobie za cel wskazanie wpływu korków na funkcjonowanie metropolii. Korzystają z dużej ilości danych pozyskanych m.in. z nawigacji samochodowych, miejskich systemów sterowania ruchem, itp. Pozycja miasta w rankingu jest określana nie tylko na podstawie oszacowanej liczby godzin w ciągu roku, którą kierowcy tracą w korkach (chodzi o przejazdy w godzinach szczytu, w zamyśle te, które można by poświęcić na pracę, algorytm nie bierze pod uwagę np. miesięcy wakacyjnych), ale też wielkości miasta, jego przyzwyczajeń transportowych mieszkańców, etc.

Warszawa znalazła się w zestawieniu za 2018 rok na 28. miejscu (skok o 3 pozycje w górę), Kraków na 74. miejscu (bez zmian). Na czele niezmiennie jest Moskwa a dalej Stambuł i Bogota, które w porównaniu z 2017 r. zamieniły się miejscami.

W Warszawie przeciętnie kierowcy tracą w korkach 173 godzin, czyli ponad tydzień. W Krakowie wyliczono 125 godzin. Warszawskie straty są dość duże i pozwalają stolicy Polski zmieścić się w pierwszej dwudziestce pod tym względem. Rekordowo dużo godzin w korkach traci się w Bogocie (272), w Rzymie (254) i w Dublinie (246).

– Coraz więcej osób, które wyprowadzają się na przedmieścia lub za granice Warszawy, przyjeżdża do pracy samochodem. W 2007 r. aut przekraczających codziennie granice miasta było ok. 350 tys. Teraz to pewnie 750 tys. każdego dnia – komentował badanie w studiu TVN BiŚ Adrian Furgalski, ekspert transportowy i wiceprezes ZDG TOR. – Mniej więcej 60 proc. podróży w Warszawie odbywa się komunikacją miejską. Samochody to mniejszość, ale niestety mają swoje gabaryty i zajmują miejsce. Straty dla gospodarki związane z tym, że siedzimy w korkach i nie pracujemy to jedna rzecz, ale druga rzecz to smog, z powodu którego Warszawa cierpi.

Bardzo ciekawe są jednak wyliczenia związane z tym jak się jeździ po mieście w godzinach szczytu. Rachmistrze z INRIX sprawdzili ile czasu zajmuje przejechanie samochodem w takich warunkach jednej mili w centralnej, biznesowej dzielnicy miasta. W Warszawie to 5 minut, przy średniej prędkości 13 mil/h (21 km/h). To niezły wynik w porównaniu z innymi miastami z górnej części rankingu, gdzie często pojawia się 7–8 minut. W Krakowie jeździ się nawet szybciej – 4 minuty, przy prędkości 15 mil/h (24 km/h).

– Gdyby możliwe było miasto bez korków, to już ktoś mądrzejszy by wpadł na ten pomysł. Mówi się to tym, że gdy po miastach będą się poruszać tylko pojazdy autonomiczne, to ten problem zniknie. Ale to dopiero przetestujemy – zaznacza Furgalski.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Efekt strajku nauczycieli? Mniej korków. „Miasto zwolniło”

Przestrzeń

ZM: Jak zlikwidować korki zmianą samochodu na autobus

Komunikacja

ZM: Jak zlikwidować korki zmianą samochodu na autobus

Paweł Ziniewicz/Zielone Mazowsze 03 marca 2019

Londyn: Za korki odpowiadają samochody dostawcze

Mobilność

Londyn: Za korki odpowiadają samochody dostawcze

Roman Czubiński 15 kwietnia 2018

INRIX: Skąd korki w amerykańskich miastach?

Mobilność

INRIX: Skąd korki w amerykańskich miastach?

Roman Czubiński 11 marca 2018

INRIX: Ile kosztują nas korki?

Mobilność

INRIX: Ile kosztują nas korki?

Roman Czubiński 05 marca 2018

Zobacz również:

Efekt strajku nauczycieli? Mniej korków. „Miasto zwolniło”

Przestrzeń

ZM: Jak zlikwidować korki zmianą samochodu na autobus

Komunikacja

ZM: Jak zlikwidować korki zmianą samochodu na autobus

Paweł Ziniewicz/Zielone Mazowsze 03 marca 2019

Londyn: Za korki odpowiadają samochody dostawcze

Mobilność

Londyn: Za korki odpowiadają samochody dostawcze

Roman Czubiński 15 kwietnia 2018

INRIX: Skąd korki w amerykańskich miastach?

Mobilność

INRIX: Skąd korki w amerykańskich miastach?

Roman Czubiński 11 marca 2018

INRIX: Ile kosztują nas korki?

Mobilność

INRIX: Ile kosztują nas korki?

Roman Czubiński 05 marca 2018

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5