Mińsk Mazowiecki postanowił przerzucić się na bardziej ekologiczny transport publiczny. Ten młody system komunikacji uruchomiony w 2018 roku jest bezpłatny dla każdego zainteresowanego. Teraz jego obsługę mają zapewnić autobusy elektryczne.
Od 2018 roku w Mińsku Mazowieckim funkcjonuje komunikacja miejska. Od początku jest bezpłatna dla mieszkańców, a od lutego tego roku – dla wszystkich zainteresowanych. Teraz miasto stara się pozyskać bezemisyjne autobusy. Właśnie rozpisano przetarg na dostawę sześciu elektrycznych pojazdów wraz z budową stacji ładowania.
Mińsk Mazowiecki zamawia autobusy niskopodłogowe o długości od 10 do 12,3 metra. Pojazdy mają być fabrycznie nowe i wyprodukowane nie wcześniej jak w 2023 roku. Nie mogą to być prototypy. Całkowitą pojemność autobusów określono na minimum 75 pasażerów – w tym 27 osób ma znaleźć w środku miejsce siedzące. Układ drzwi określono na 2+2. Każde drzwi będą wyposażone w system liczenia pasażerów.
Moc silników trakcyjnych określono na minimum 150 kW z możliwością uruchomienia w warunkach od -25 st. C do +45 st. C. Pojazdy mają być wyposażone w funkcję rekuperacji energii oraz ekonomiczną strategię oddawania momentu obrotowego chroniąca opony osi napędowej przed ponadnormatywnym zużyciem. Zadbano o klimatyzację w pojeździe oraz dwa wewnętrzne ekrany LCD.
Dodatkowo zamawiający zastrzega konieczność przeszkolenia 12 kierowców oraz 3 dyspozytorów w zakresie zapoznania się z pojazdem, czynnościami codziennej obsługi oraz techniki jazdy autobusem elektrycznym.
Druga część zamówienia dotyczy natomiast dostawy sześciu stacji ładowania typu plug-in. Wykonawca ma za zadanie utwardzić teren, aby była możliwość na bezkolizyjny obustronny podjazd do stacji. Obiekty mają zostać zadaszone na wysokości minimum 5 metrów. Dach ma mieć wymiary 12,5 m długości i 3 m szerokości. Ładowarki o budowie modułowej mają dostarczać prąd o mocy wyjściowej do 150 kW dla jednego pojazdu. Wszystkie stacje ładowania zainstalowane mają być przy ul. Kołbielskiej 6.
Oferty dostawcy autobusów elektrycznych będą analizowane pod kątem ceny (60 proc.), okresu gwarancji (10 proc.) oraz aspektów techniczno-eksploatacyjnych (30 proc.). Zamawiający przyzna punkty za sześć kwestii – sposób zabudowy magazynu energii, materiał elementów konstrukcyjnych szkieletu/kratownicy, ramy/podwozia, spełnienie wymogów homologacji w zakresie kompatybilności elektromagnetycznej, spełnienie wymogów homologacji w zakresie wytrzymałości konstrukcji nośnej dużych pojazdów pasażerskich i wymogów w zakresie ochrony osób przebywających w kabinie pojazdu. Punkty zostaną przyznane także za ogólną ilość miejsc oraz za układ silnika. Wykonawca będzie miał 12 miesięcy na realizację zamówienia.
Ten sam okres realizacji określono dla dostarczenia i montażu ładowarek elektrycznych. Zamawiający wybór oferty dla tej części przetargu uzależnia od analizy ceny (60 proc.), okresu gwarancji (20 proc.) oraz sprawności ładowania (20 proc.).
Zamówienie jest dofinansowane praz Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska I Gospodarki Wodnej w ramach programu „Ochrona atmosfery Zielony transport publiczny”. Termin składania ofert dla obu części zadania określono na 9 czerwca.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.