Firma Mobilis, największy prywatny przewoźnik autobusowy w Polsce, chce skoncentrować się na realizacji usług dla komunikacji miejskiej. Spółka, której autobusy wożą pasażerów m.in. w Warszawie i Krakowie, zapowiada rozwijanie swojej oferty przewozowej dla miast i walkę o kolejne miejskie kontrakty. Będzie też realizować mniej lokalnych połączeń międzymiastowych, za to więcej długodystansowych.
Jak wyjaśnia Dariusz Załuska, prezes zarządu Mobilisu nowe podejście biznesowe spółki wynika z analiz, które przeprowadziła firma. Przewoźnik dostrzegł dla siebie duże szanse w zagospodarowaniu rynku komunikacji miejskiej w Polsce. Zdaniem prezesa Mobilisa, proekologiczna polityka wprowadzana obecnie przez miasta, m.in. dzięki ustawie o elektromobilności, spowoduje, że w najbliższych latach coraz więcej samorządów powinno zacząć otwierać się na prywatnych przewoźników i powierzać im realizację części usług w ramach komunikacji miejskiej.
– Prywatni przewoźnicy są bardziej konkurencyjni wobec miejskich spółek nie tylko cenowo, ale i jakościowo. Mają doświadczenie i wiedzę, jak zaoferować bardziej nowoczesną i ekologiczną komunikację autobusową w atrakcyjnej cenie – twierdzi Dariusz Załuska. Sam Mobilis posiada największą w Polsce flotę autobusów hybrydowych. To 61 pojazdów, które jeżdżą po ulicach stolicy.
Spółka chce także pozyskać dobrych i wykwalifikowanych kierowców obsługujących trasy komunikacji miejskiej. Magnesem mają być pensje. Zarząd firmy podjął decyzję o ich podwyżce zdecydowanie większej niż średni wzrost płac na polskim rynku.
Z analiz Mobilis wynika również, że do otwierania się na prywatnych przewoźników w najbliższych latach mogą przekonać samorządy kwestie budżetowe. Dziś wydatki na komunikację miejską w miastach stale rosną, to często druga po edukacji pozycja w budżecie. – Powierzenie realizacji części tych zadań prywatnemu podmiotowi to oszczędności rzędu 15 proc. W przypadku dużych miast to kwoty od kilkunastu do nawet kilkudziesięciu milionów złotych, jeśli rynek zostanie otwarty, a kontrakty na obsługę komunikacji miejskiej rozpisywane będą na odpowiedni okres i na odpowiednią skalę – mówi prezes Dariusz Załuska.
Autobusy spółki Mobilis wożą dziś pasażerów komunikacji miejskiej i podmiejskiej m.in.: w Warszawie, gdzie spółka jest największym prywatnym operatorem – 200 autobusów i Krakowie – 74 autobusy. Spółka ma ambicję poszerzyć swój zakres działania o kolejne miasta. – Będziemy walczyć o kolejne kontrakty – zapowiada prezes Mobilis.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.