Modertrans potwierdził, jakie tramwaje dostarczy dla Tramwajów Szczecińskich. W mieście spotkamy co najmniej 4 Moderusy Gamma z odświeżonym czołem, a nie zupełnie nowy tramwaj producenta z Poznania.
W ubiegłym tygodniu informowaliśmy o
podpisaniu umowy na zakup pierwszych od ponad 10 lat zupełnie nowych, w pełni niskopodłogowych tramwajów dla Tramwajów Szczecińskich. Przewoźnik zakupił 4 tramwaje od poznańskiego Modertransu, choć może jeszcze rozszerzyć to zamówienie o maksymalnie 8 następnych jednostek, jeśli uda mu się pozyskać na to środki z KPO.
Gamma z nowym czołem
W informacji prasowej na temat zawartej umowy szczeciński przewoźnik zawarł informację o tym, że “Modertrans zaproponował spółce (Tramwajom Szczecińskim - przyp. red.) zupełnie nowy pojazd, który jak dotąd nie był jeszcze oferowany przez firmę”, co zrodziło przypuszczenia, że producent z Poznania dostarczy do Szczecina zupełnie nowe tramwaje, inne niż Moderusy Gamma, które idealnie spełniają warunki zamówienia.
O tę kwestię zapytaliśmy Modertrans, który właśnie udzielił nam obszernej odpowiedzi.
– Informujemy, że umowa jaka wczoraj została podpisana dotyczy dostawy tramwajów z rodziny Moderus Gamma. Każdy nowy klient to również nowe oczekiwania i wymagania tym samym platforma pojazdu Gamma cały czas ewoluuje. Design wewnętrzny to tylko jedna ze zmian jaka zostanie zastosowana w dotychczas znanych Gammach – przekazał nam Sekretariat Zarządu Modertransu.
W dalszej części odpowiedzi czytamy, że “tramwaj jest ważnym i dość widocznym elementem przestrzeni miejskiej, dlatego musi się w nią dobrze wkomponowywać”.
– Design tramwaju musi podążać za aktualnymi trendami i jednocześnie uwzględniać fakt, że tramwaj będzie eksploatowany przez najbliższe kilkanaście lat. Dlatego też w projekcie Szczecin nowe tramwaje otrzymają odświeżony wygląd. Podobnie jak w innych aspektach technicznych to klient definiuje wymagania, również te w zakresie stylistyki – pisze Sekretariat Zarządu producenta.
Platforma dla tramwajów niskopodłogowych
Modertrans przypomniał również, że Gamma jest platformą tramwajów niskopodłogowych, a tramwaje z tej serii dla Poznania, Łodzi czy Wrocławia są innymi pojazdami, choć oczywiście posiadają wspólne cechy, natomiast szczegółowe wymagania techniczne bazują na zapotrzebowaniu danego klienta.
– W tramwajach Gamma dla Szczecina zostaną zabudowane również 4 wózki, wszystkie napędowe, skrętne, zamienne między sobą. Jednak ich szczegółowo budowa, zastosowane podzespoły będą inne, zgodnie z wymagania klienta. Będą to pojazdy trójczłonowe, w pełni klimatyzowane, niskopodłogowe z szeregiem udogodnień dla pasażerów i motorniczego wpływających na zapewnienie komfortu i bezpieczeństwa podróży. Będą spełniały najaktualniejsze normy z zakresu budowy tramwajów – kończy Sekretariat Zarządu Modertransu.
Warto przypomnieć, że czoło nowych tramwajów dla Szczecina można spotkać w prototypowej,
jednoczłonowej Gammie, która od miesięcy jest użytkowana przez MPK Poznań.