fot. Szczecinolog, lic. CC BY-SA 4.0 Wikimedia commons
Tramwaje Szczecińskie rozstrzygnęły przetarg na dostawę nadwozi, podzespołów i innych elementów niezbędnych dla montażu kolejnych dwóch częściowo niskopodłogowych tramwajów, z opcją na kolejne dwa pojazdy. Zamawiający zaakceptował jedną jedyną ofertę złożoną przez Modertrans. Tramwaje mają być dwukierunkowe, co będzie w Szczecinie nowością.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa nowych nadwozi, elementów, podzespołów, wyposażenia, części mechanicznych i elektrycznych niezbędnych do montażu przez Tramwaje Szczecińskie dwóch tramwajów dwukierunkowych, przegubowych, wieloczłonowych i częściowo niskopodłogowych, a także dostawa niezbędnego specjalistycznego wyposażenia obsługowo – naprawczego i szkolenie pracowników. Przewidziano też opcję w postaci dwóch kolejnych tramwajów. Zamówienie ma zostać dostarczone do zakładu przy ul. Klonowica.
Gotowy tramwaj powinien być wieloczłonowy, z prostymi ścianami bocznymi. Jego długość określono na 28-32 m, a szerokość – 2,3-2,4 m. Nadwozie tramwaju dwukierunkowego powinno być wykonane w formie konstrukcji metalowej całkowicie spawanej o podwyższonej odporności na korozję. Wysokość wejścia nie może przekraczać 350 mm. Zamawiający wymaga, aby udział niskiej podłogi wynosił od 25% do 50%. Pojazd powinien mieścić min. 156 pasażerów stojących (przy normie 0,2 m2/osobę), 40 pasażerów siedzących na miejscach stałych i czterech na miejscach składanych.
Termin składania ofert minął ostatniego dnia lipca. Wystartował jedynie Modertrans z ofertą na kwotę 12,558 mln zł przy budżecie określonym na 12,300 mln zł brutto. Startujący zaproponował też 120 miesięcy gwarancji. Dziś (26 sierpnia) zamawiający zaakceptował tę ofertę.
Komplet części do montażu pierwszej sztuki tramwaju ma zostać dostarczony w ciągu 180 dni od zawarcia umowy, a drugiej – w ciągu 240 dni. O skorzystaniu z opcji Szczecin może zdecydować do końca 2021 r. Kolejne tramwaje mają zostać dostarczone w ciągu 180 i 240 dni od momentu zawiadomienia o wykorzystaniu opcji.
Tramwaje Szczecińskie już w przeszłości zamawiały tramwaje do samodzielnego złożenia. Dostawcą podzespołów i elementów jest Modertrans, a efektem – tramwaje Moderus Beta.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.