Modertrans właśnie poinformował nas o tym, że przewoźnik z podberlinskiego Woltersdorfu skorzystał z prawa opcji i zamówił czwarty w pełni niskopodłogowy tramwaj Moderus Gamma LF 10 AC BD. Trzy wagony są już w zajezdni przewoźnika a aktualnie trwają prace przy uzyskaniu przez nie homologacji, co ma się stać do końca listopada bieżącego roku.
Modertrans zdobył swoje pierwsze (i jak na razie ostatnie)
zagraniczne zamówienia w 2022 roku, kiedy to podpisano umowę na dostawę trzech tramwajów (z opcją rozszerzenia zamówienia o czwarty wagon) dla spółki Schöneicher-Rüdersdorfer Strassenbahn, która obsługuje 5,6-kilometrową linię tramwajową 87 w Woltersdorfie pod Berlinem.
Producent z Poznania zobowiązał się do dostawy w pełni niskopodłogowych tramwajów Moderus Gamma LF 10 AC BD w wersji dwukierunkowej. W kwietniu
bieżącego roku pierwszy z trzech tramwajów z Poznania dotarł pod Berlin i rozpoczął jazdy testowe bez pasażerów. Tramwaje mają długość 15 metrów i szerokości 2,4 metra oraz troje drzwi na stronę, z czego środkowe to drzwi podwójne o szerokości 1,3 metra. Wagony mogą zabrać na pokład 54 pasażerów na stojąco oraz 22 na miejscach siedzących.
Jak informuje nas sekretariat Zarządu Modertransu, wszystkie trzy tramwaje z zamówienia podstawowego dotarły już do Woltersdorfu a aktualnie trwa produkcja czwartego wagonu zamówionego przez przewoźnika w ramach prawa opcji. Ma on zostać dostarczony pod Berlin w grudniu bieżącego roku.
– Przewidywany termin uzyskania homologacji dla tramwajów LF 10 AC BD - do końca listopada 2024 roku – poinformował sekretariat producenta.
Jeśli termin ten zostanie dotrzymany, to nic nie będzie stało na przeszkodzie, żeby tramwaje zabrały pierwszych pasażerów jeszcze w grudniu tego roku.
Gammy zastąpią wysłużone wagony Gotha T57 wyprodukowane ponad 60 lat temu.
Poniżej mapa sieci tramwajowej w Woltersdorfie.