MPK Poznań wybrało wykonawcę naprawy głównej tramwajów Moderus Beta. Przewoźnik wysyła na naprawy swoje najstarsze pojazdy z tej serii.
MPK Poznań prowadzi przetarg na naprawę główną pięciu lub maksymalnie 10 tramwajów Moderus Beta MF 02 AC. MPK posiada łącznie 24 tramwaje Beta w wersji MF 02 AC, które zostały dostarczone do przewoźnika w latach 2011-2015. Oznaczono je numerami bocznymi od 415 do 438. Przetarg nie precyzuje, które wagony przejdą naprawę główną, lecz można założyć, że będą to pierwsze z dostarczonych tramwajów, a więc wozy o numerach od 415 do 424.
W postępowaniu
wpłynęły dwie oferty, które przekraczały budżet MPK wynoszący 15,183 mln złotych brutto za zamówienie podstawowe. Podstawę wraz z opcją przewoźnik wycenił na 30,366 mln złotych brutto.
Firma Saatz wyceniła naprawę pięciu tramwajów na 25,35 mln złotych brutto, z kolei Modertrans wycenił prace na 25,055 mln złotych brutto.
MPK Poznań właśnie wybrało najlepszą ofertę, za którą spółka uznała ofertę Modertransu, który uzyskał 90 na 100 możliwych punktów. Nie wiemy, ile punktów otrzymał Saatz, który naprawił poznańskie
Combino. O tym, jakie prace przewidziano w ramach modernizacji i naprawy głównej
piszemy tutaj.