Modertrans zakończył realizację zamówienia dla Woltersdorfu i dostarczył pod Berlin wszystkie cztery zamówione tramwaje. Wagony otrzymały homologację i zaczęły kursować w regularnym ruchu. Firma zdradza nam również, czy planuje starty w kolejnych zagranicznych przetargach na tramwaje.
Jak dotąd poznański Modertrans
zdobył jedno zagraniczne zamówienie, dotyczące dostawy czterech nowych tramwajów (po realizacji prawa opcji)
do podberlińskiego Woltersdorfu. Kontrakt właśnie został zrealizowany, a do Niemiec dotarł czwarty i jednocześnie ostatni wagon Moderus Gamma LF 10 AC BD.
Ponadto nowe tramwaje uzyskały już homologację, przez co mogły rozpocząć liniową służbę w obsłudze 5,6-kilometrowej linii nr 87, łączącej stację Rahnsdorf w Berlinie z przyległym Wotlersdorfem. Pierwsze pojazdy zabrały pasażerów w ostatnią sobotę, 25 stycznia.
Czy realizacja tego zamówienia sprawi, że Modertrans będzie startował w kolejnych, zagranicznych przetargach? Jak na razie producent zajmuje się produkcją
nowych Gamm dla MPK Poznań oraz
Tramwajów Szczecińskich,
Moderusów Beta dla MZK Grudziądz, a także czeka na podpisanie umowy z
Tramwajami Śląskimi oraz
MPK Łódź, co więc z innymi, potencjalnymi kontraktami za granicami Polski?
– Monitorujemy krajowe i zagraniczne postępowania przetargowe. Bierzemy udział w wielu dialogach technicznych czy spotkaniach z potencjalnymi klientami. Obecnie jednak nasz rynek tramwajowy jest bardzo ciekawy. Jesteśmy w grze w nierozstrzygniętym postępowaniu prowadzonym przez Łódź (miasto właśnie wybrało ofertę producenta - przyp. red.) i czekamy na zawarcie umowy z Tramwajami Śląskimi. Łącznie jest tam 40 tramwajów z terminem realizacji w roku 2026. Ogłoszone są postępowania przez Elbląg i Częstochowę (w tym przypadku miasto właśnie unieważniło postępowanie - przyp. red.). Dlatego też decyzje o ewentualnym starcie w kolejnych przetargach będą uzależnione od wyników wspomnianych wcześniej projektów – mówi nam Piotr Pawlak, członek zarządu Modertransu.