Partner serwisu
Komunikacja

Monachium nie ma zgody na tramwaj przez park

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
09-08-2024
Ostatnia modyfikacja:
09-08-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
TP

Podziel się ze znajomymi:

Media donoszą o niepowodzeniu w temacie rozbudowy linii tramwajowej w Monachium. Miasto po raz kolejny nie otrzymało zgody na budowę linii Nordtangente przez Ogród Angielski. Land nie chce tramwaju przez park, nawet w wersji bez sieci trakcyjnej, mimo że dzisiaj tą samą trasą jeżdżą już autobusy.

Wolne Państwo Bawaria ponownie odrzuciło wniosek wydziału mobilności miasta Monachium o budowę odcinka północnej nitki tramwaju przez Ogród Angielski do Stadtwerke München. Zgoda ta warunkiem dla realizacji linii przez park. Wolne Państwo Bawaria jest właścicielem Ogrodu Angielskiego.

Planowanie tramwaju do Stadtwerke München – w tym odcinka przez park – rozpoczęło się w 2018 roku. Wolne Państwo Bawaria odrzuciło jednak dokumenty planistyczne w maju 2023 roku. Urzędnicy nie zgodzili się na dialog na etapie roboczej wersji dokumentacji i oświadczyli, że chcą otrzymać dokumenty potwierdzające dokładne planowanie trasy. Aby koncepcja stała się faktem, rada miejska przyjęła uchwałę o szczegółach trasy tramwajowej na posiedzeniu w grudniu 2023 r. Umożliwiło to złożenie wniosku o zatwierdzenie przebiegu linii do rządu Górnej Bawarii.

Miasto zainwestowało w plany tramwajowe około 5,4 mln euro oraz kilka milionów euro w rozwój akumulatorowych tramwajów. Jak każdy projekt w Niemczech, także rozbudowa tramwaju w Monachium musiała przejść wielokryterialną ocenę kosztów i korzyści. Projekt zyskał pozytywną ocenę, co było warunkiem wstępnym kwalifikującym go do dofinansowania na mocy ustawy o finansowaniu transportu miejskiego.

Prezes organizatora transportu MVG Ingo Wortmann oraz specjalista ds. mobilności miasta Monachium Georg Dunkel omówili już uwagi wysunięte przez Wolne Państwo Bawaria wraz z ministrem stanu Florianem Herrmannem ministrem stanu Georgiem Eisenreichem. – Powtórzyliśmy naszą chęć dalszych rozmów z Wolnym Państwem Bawaria. Jesteśmy gotowi omówić krytyczne punkty projektu w sposób zorientowany na kompromis i uzgodnić sposoby zwężenia trasy. Jednak ministrowie stanów odrzucili dalsze rozmowy. Jest to bardzo godne ubolewania, ponieważ uniemożliwia to ekonomicznie rozsądny projekt transportowy, który odciąży drogi – mówi Ingo Wortmann, prezes organizatora transportu MVG.

– Północne przedłużenie tramwaju ma ogromne znaczenie dla rozwoju miast i Monachium jako lokalizacji biznesowej, a także ma wysoki współczynnik korzyści i kosztów. Tym bardziej godne ubolewania jest to, że Wolne Państwo Bawaria nie przystało na nasze propozycje kompromisu. Jest dość paradoksalne, że Wolne Państwo Bawaria inaczej oceniło na przykład poważne ingerencje w pomnik ogrodowy w czy rozbudowy obwodowej ulicy Föhringer Ring – przekazuje Georg Dunkel, specjalista ds. mobilności miasta Monachium.

Nordtangente (północna obwodnica) jest istotną częścią rozległych planów rozbudowy monachijskiej sieci tramwajowej. Ma ona zapewnić atrakcyjne bezpośrednie połączenia między Neuhausen, Schwabing i Bogenhausen oraz oferować większą przepustowość niż obecnie używane autobusy przegubowe. Głównym elementem jest 2,2-kilometrowe połączenie z Elisabethplatz do przystanku Tivolistraße, które ma przecinać Ogród Angielski na długości około 800 metrów po trasie autobusowej, która istnieje – co istotne – już od dziesięcioleci. Aby zminimalizować wpływ na krajobraz ogrodu, nie będzie sieci trakcyjnej, a tramwaje będą pokonywać ten odcinek przy zasilaniu bateryjnym.

Spółka Stadtwerke München ostro zareagowała na stanowcze odrzucenie projektu tramwaju przez krajowy rząd i zapowiedziało zamrożenie działań przy planowaniu nowej linii. Taki stan utrzymany zostanie, dotąd, dopóki kraj związkowy Bawaria utrzyma swoje stanowisko. Obecny etap sporządzenia dokumentacji zostanie zachowany. Jeżeli zmieni się polityka urzędników z Wolnego Państwa Bawaria, spółka Stadtwerke München będzie mogła wznowić dalsze planowanie inwestycji.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Białystok myśli nad woonerfem na ul. Św. Rocha

Przestrzeń

Białystok myśli nad woonerfem na ul. Św. Rocha

Przemysław Farsewicz 31 lipca 2024

Szczecin. Rusza budowa 35-metrowej kładki nad Struga

Przestrzeń

Szczecin. Rusza budowa 35-metrowej kładki nad Struga

Wiadomości Szczecin 29 lipca 2024

Gdynia na nowo szuka projektantów dla buspasa na ul. Wiśniewskiego

Przestrzeń

Zobacz również:

Białystok myśli nad woonerfem na ul. Św. Rocha

Przestrzeń

Białystok myśli nad woonerfem na ul. Św. Rocha

Przemysław Farsewicz 31 lipca 2024

Szczecin. Rusza budowa 35-metrowej kładki nad Struga

Przestrzeń

Szczecin. Rusza budowa 35-metrowej kładki nad Struga

Wiadomości Szczecin 29 lipca 2024

Gdynia na nowo szuka projektantów dla buspasa na ul. Wiśniewskiego

Przestrzeń

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5