W Niemczech rozpoczęła się sprzedaż niezwykle tanich biletów miesięcznych obowiązujących w komunikacji miejskiej, aglomeracyjnej i regionalnej w całym kraju. Bilet za 9 euro może kupić także obcokrajowiec. To znakomita okazja do poznania kraju sąsiada.
Można już kupić specjalny bilet na wszystkie środki transportu miejskiego w Niemczech za 9 euro. Pilotażowy program, który w okresie wakacji wdraża nowa niemiecka koalicja rządząca, spotyka się z olbrzymim zainteresowaniem nie tylko Niemców, ale też turystów z innych krajów.
Cały miesiąc za 9 euro. Ty wybierasz któryTani bilet, który obowiązuję w wybranym miesiącu: czerwcu, lipcu lub sierpniu (od pierwszego do ostatniego dnia danego miesiąca), ma być zachętą do pozostawienia na parkingu własnego auta, ma też przyczynić się do rozwoju rodzimej turystyki i wpłynąć na zmianę zwyczajów transportowych Niemców. Bilet jest arcytani nawet z punktu widzenia osób z Polski.
Jest znakomitą ofertą także dlatego, że obowiązuje nie tylko w jednym regionie, ale w całym kraju. Posiadając go będziemy mogli podróżować nie tylko komunikacją miejską w poszczególnych miastach, ale również koleją miejską, podmiejską, a także pociągami regionalnymi, w tym regionalnymi ekspresami. W ten sposób z powodzeniem da się podróżować między różnymi landami, nie ograniczając się do konkretnych regionów.
[aktualizacja - bilet będzie ważny na niektórych odcinkach transgranicznych obsługiwanych przez kolej regionalną]Bilety będą ważne w pociągach międzynarodowych - regionalnych - uruchamianych przez związki komunikacyjne. Będzie więc można na nich pojechać np. z Kostrzyna do Berlina, wjechać z Niemiec do szwajcarskiego Schaffhausen, czy do francuskiej Miluzy. Ale nie będą obowiązywać w nocnych, międzynarodowych i krajowych składach NightJet uruchamianych przez Koleje Austriackie, oraz w szybkich składach IC i ICE krajowych i międzynarodowych i w prywatnych - Flixtrain.
Gdzie kupić bilet za 9 euro?– Biorąc pod uwagę gwałtowny wzrost cen energii, chcemy odciążyć społeczeństwo oferując znacznie tańszy bilet na transport publiczny i przyczynić się do oszczędności energii w dłuższej perspektywie dzięki korzystaniu z transportu publicznego – powiedział Volker Wissing, federalny minister ds. cyfryzacji i transportu. Za tani bilet oczywiście w większości zapłaci państwo, co obciąży niemiecki budżet w wysokości około 2,5 miliarda euro. W piątek Bundesrat przyjął niezbędną poprawkę do ustawy o regionalizacji, która pozwala na sprzedaż biletu od 1 czerwca.
Bilet jest już dostępny m.in.
za pośrednictwem strony Związku Komunikacyjnego w Sztutgarcie, wkrótce pojawi się w sprzedaży na innych stronach, a także w kolejowych i miejskich automatach biletowych, a także w kasach.