MPK Kraków rozstrzygnęło przetarg na leasing 45 nowych autobusów. Zamówieniem podzielą się Solaris oraz Autosan, które dostarczą do Krakowa odpowiednio 12 oraz 9-metrowe pojazdy.
MPK Kraków
prowadziło przetarg na dostawę 45 nowych autobusów w formie leasingu operacyjnego. Przypomnijmy, że zadanie podzielono na trzy części, osobno dla pojazdów 12-metrowych miejskich, 12-metrowych podmiejskich oraz pojazdów klasy midi.
W każdej części przetargu wpłynęła tylko jedna oferta. Dostawą autobusów klasy Midi chciało się podjąć konsorcjum Huta Stalowa Wola oddział Autosan oraz Millennium Leasing, które wyceniło dostawę na 17,772 mln złotych brutto, oferując autobusy Autosan Sancity 9 LE. Budżet MPK w tej części zamówienia opiewał na 14,584 mln złotych.
W obu częściach dotyczących dostaw 12-metrowych autobusów swoją ofertę złożył tylko Solaris (w konsorcjum z Millennium Leasing), który wycenił dostawę 25 autobusów miejskich na niespełna 66,336 mln złotych brutto oraz dostawę 15 autobusów dla komunikacji miejskiej i podmiejskiej na 31,744 mln złotych brutto. W obu przypadkach producent zaoferował pojazd Solaris Urbino 12 mild hybrid. Budżet MPK wynosił odpowiednio niespełna 58,005 mln złotych brutto oraz 27,842 mln złotych brutto.
Ostatecznie MPK zdecydowało się dopłacić i rozstrzygnąć przetarg w każdej z trzech części, co oznacza, że na krakowskie ulice wyjadą zarówno Solarisy jak i Autosany.
Teraz wybór musi się jeszcze uprawomocnić.
Okres trwania leasingu to 8 lat.