Krakowskie MPK szuka wykonawcy trzech bramownicowych ładowarek pantografowych do użytkowanych przez siebie autobusów. Dwie z nich obsłużą autobusy przegubowe, natomiast trzecia autobusy krótsze, 12-metrowe. Łącznie inwestycja ma pozwolić na ładowanie 56 pojazdów, choć docelowo będzie można rozszerzyć tę liczbę do 77 elektrobusów.
MPK Kraków ogłosiło przetarg na budowę stanowisk ładowania autobusów elektrycznych wraz z budową stacji transformatorowej oraz instalacji fotowoltaicznej i magazynu energii. Przewoźnik chce zbudować bramownicowe ładowarki do autobusów elektrycznych, które będą wyposażone w pantografy opuszczane do pojazdów w celu ich ładowania. Instalacja stanie na zajezdni Wola Duchacka.
Zamówienie podzielono na dwa etapy. W ramach pierwszego z nich ma zostać wykonana nowa trafostacja oraz dwa portale (bramownice) o numerach 3 oraz 4 do ładowania elektrobusów wraz z nawierzchnią. Do tego wykonawca będzie musiał podłączyć bramownice do ładowarek oraz trafostacji a także uzyskać pozwolenie na użytkowanie.
Drugi etap to wykonanie trzeciej kratownicy – o numerze 1, jej podłączenie i przygotowanie do użytku. Ponadto wykonawca będzie musiał też zaprojektować i wykonać instalację fotowoltaiczną (umiejscowioną na nawie garażowej) oraz magazyn energii, z którego mają być zasilane ładowarki do autobusów. Po opróżnieniu magazynów energii instalacja ma od razu przełączać się na zasilanie ładowarek z normalnej sieci.
W ramach opisywanej inwestycji ma powstać łącznie 56 miejsc do ładowania elektrobusów, natomiast w projekcie budowlanym dobrze widoczny jest czwarty portal, oznaczony na planie jako portal numer 2, który umożliwi ładowanie kolejnych 21 pojazdów. W przyszłości będzie więc można ładować tu łącznie 77 autobusów. Kratownice o numerach 1 oraz 3 będą obsługiwały autobusy przegubowe, natomiast portal o numerze autobusy krótsze, 12-metrowe.
Pierwszy etap inwestycji ma zostać wykonany w ciągu siedmiu miesięcy od dnia zawarcia umowy, natomiast drugi w ciągu 9 miesięcy. Zamawiający dopuszcza możliwość wydłużenia okresu realizacji zamówienia w przypadku tzw. siły wyższej bądź też negatywnych warunków atmosferycznych.