Miejskie Przedsiębiorstwo komunikacyjne na nowo próbuje wyleasingować 30 autobusów miejskich o długości 12 metrów. Okres umowy to 103 miesiące. Poprzedni przetarg nie zakończył się bez wyboru oferty.
Przedmiotem przetargu, ogłoszonego przez MPK Kraków, jest dostawa w formie leasingu finansowego 30 fabrycznie nowych niskoemisyjnych niskopodłogowych standardowych autobusów komunikacji miejskiej o długości ok. 12 m. Wartość zamówienia jest określona na 36,5 mln zł netto. Zamawiający nie opublikował jeszcze szczegółowej specyfikacji zamówienia, ale zgłoszenie o postępowaniu trafiło już do dziennika zamówień publicznych UE.
Termin składania ofert mija 14 listopada. W postępowaniu mogą brać udział firmy, które w ciągu ostatnich trzech lat należycie wykonali dostawy co najmniej 12 sztuk fabrycznie nowych autobusów standardowych o długości co najmniej 11,80 metra każdy. O wyborze decydują cena (55%), parametry techniczne, takie jak okres gwarancji, układ rekuperacji, klimatyzacja, zastosowanie zespołów bezobsługowych, liczba biegów skrzyni biegów, sposób otwierania drzwi (15%), a także jednostkowe zużycie paliwa (30%).
Pojazdy mają być dostarczone w terminie do 7 miesięcy od daty podpisania umowy (zamawiający może dokonać odbiorów końcowych – nie wcześniej niż w piątym miesiącu obowiązywania umowy). Okres obowiązywania umowy określono na 103 miesiące.
Warto przypomnieć, że
poprzedni przetarg MPK na leasing 37 pojazdów zakończył się bez wyboru zwycięzcy. W pierwszej części, obejmującej 30 pojazdów do ruchu miejskiego. cena jedynej oferty przekraczała kosztorys, a w drugiej na siedem pojazdów podmiejskich nie została złożona żadna oferta.