Krakowski MPK postawi kolejne stacje szybkiego ładowania do swoich autobusów elektrycznych. Takie stacje powstaną na pętlach Azory i Kurdwanów oraz na przystanku Rżąka przy Rydygiera.
MPK Kraków prowadzi aktualnie kilka postępowań przetargowych na budowę
nowych stanowisk ładowania dla autobusów elektrycznych użytkowanych przez spółkę. Ładowarki mają stanąć na pętli autobusowej Azory (przy ul.Weissa), pętli Kurdwanów (przy ul.Stojałowskiego) oraz w zatoczce autobusowej na przystanku Rżąka przy ulicy Rydygiera.
W przypadku pętli Azory, MPK chce wybudować tam trzy ładowarki służące do szybkiego ładowania autobusów poprzez pantograf zamontowany na pojazdach. Każda z ładowarek ma mieć moc 250 kW. Poza dostawą i montażem ładowarek wykonawca będzie musiał również dostarczyć stację transformatorową.
Całość inwestycji ma potrwać 10 miesięcy, z czego pół roku przeznaczono na dostawę ładowarek, stacji transformatorowej oraz ich montaż wraz z uruchomieniem, natomiast cztery miesiące potrwa testowanie eksploatacyjne zamontowanej już ładowarki.
Na pętli Kurdwanów mają pojawić się dwie ładowarki do tzw. szybkiego ładowania poprzez pantograf zamontowany na pojeździe. Moc wyjściowa każdej z dwóch ładowarek ma wynieść 250 kW
Także w tym przypadku zamawiający chce, żeby cały proces inwestycyjny potrwał 10 miesięcy, z czego 6 miesięcy przeznaczono na dostawę oraz uruchomienie ładowarek wraz ze stacją transformatorową a kolejne maksymalnie 4 miesiące przeznaczono na testy eksploatacyjne.
Trzecim zadaniem jest dostawa i zabudowa jednej ładowarki do autobusów elektrycznych, która ma stanąć w zatoczce autobusowej przystanku Rżąka przy ulicy Rydygiera. Ma ona pozwalać na ładowanie autobusów z mocą 250 kW poprzez pantograf zabudowany na pojeździe. Wraz z dostawą ładowarki wykonawca będzie musiał również wykonać trafostację.
Dostawa i montaż ładowarki oraz trafostacji ma odbyć się w ciągu 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy, z kolei próbna eksploatacja potrwa w tym przypadku dwa miesiące.
Przypomnijmy, że MPK odebrało w ostatnich miesiącach
elektrobusy od Solarisa oraz
Irizara, a cała flota autobusów elektrycznych liczy już ponad 120 pojazdów.