Do zajezdni MPK Kraków w Nowej Hucie dotarł właśnie 60 Lajkonik z nowszej, drugiej serii. Łącznie MPK ma 110 takich wagonów, a właśnie dostarczony pojazd kończy realizację całości zamówienia przez firmę Stadler.
Do zajezdni tramwajowej w Nowej Hucie został w nocy, 18 października przywieziony na specjalnej lawecie 60. Lajkonik drugiej serii. Biorąc pod uwagę wszystkie wagony tego typu to 110 Lajkonik! Ostatni wagon jednego z największych kontraktów tramwajowych w Polsce trafił do Nowej Huty. To właśnie tam stacjonuje najwięcej tych wagonów, bo aż 80. Pozostałe 30 stacjonują w zajezdni Podgórze.
Efekty dostaw nowych Lajkoników są bardzo widoczne dla pasażerów. Z nowohuckiej zajezdni zniknęły już wszystkie wagony 105N, a tramwaje z niską podłogą jeżdżą na każdej krakowskiej trasie, w większości obsługują wszystkie kursy lub co najmniej część z nich. To właśnie dzięki Lajkonikom
pasażerowie komfortowo i wygodnie podróżują niskopodłogowymi i klimatyzowanymi tramwajami na takich trasach jak dojeżdżające do Nowej Huty linie nr 10 czy 22.
Nowe Lajkoniki II to trzyczęściowe pojazdy niskopodłogowe z czterema wózkami jezdnymi. Drzwi wejściowe o większej niż standardowo szerokości (1400 mm) zapewniają szybką wymianę pasażerów. Specjalna konstrukcja czoła pojazdu zmniejsza ryzyko wciągnięcia pieszego pod pojazd w razie wypadku.
W nowych tramwajach jest więcej przestrzeni z niską podłogą, a także więcej miejsca dla osób poruszających się na wózkach. Tramwaje jednocześnie mogą przewieźć 238 pasażerów, w tym 75 osób na miejscach siedzących. Są wyposażone między innymi w klimatyzację, automat biletowy, system informacji pasażerskiej, kamery oraz porty USB do ładowania smartfonów.
Warto podkreślić, że dwa tramwaje z 60 sztuk są przystosowane do jazdy bez zasilania z sieci trakcyjnej, a pozostałe zostały tak zaprojektowane, aby w przyszłości móc korzystać z tego rozwiązania.