Partnerzy serwisu:
Komunikacja

MPK Kraków kupuje elektrobusy. Może być ich aż 28

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
27-05-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
MPK Kraków kupuje elektrobusy. Może być ich aż 28
fot. MPK Kraków
MPK Kraków ogłosiło duże postępowanie dotyczące zakupów miejskich autobusów elektrycznych. Przewoźnik chce nabyć autobusy w dwóch długościach, a więc około 12 metrowe, a także ponad 18-metrowe przegubowce. Przetarg zawiera także opcję, a w sumie pod Wawel przyjechać może aż 28 elektrobusów.

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie właśnie rozpisało duży przetarg na dostawę autobusów elektrycznych. Zadanie podzielono na dwie części, oddzielnie dla autobusów o standardowej długości od 11,8 do 13,5 metra oraz osobno dla pojazdów przegubowych. W ramach każdego z zadań przewoźnik chce także nabyć określoną liczbę ładowarek autobusowych, równą ilości zamawianych pojazdów. Obie części zawierają także opcje na dodatkowe autobusy, co łącznie daje możliwość zakupu aż 28 elektrobusów.

7 pojazdów standardowej długości

Pierwsze z zadań dotyczy autobusów o standardowej długości 12-13 metrów. Zamówienie podstawowe obejmuje dostawę 4 autobusów oraz 4 ładowarek plug-in, a opcja może zwiększyć te liczby o 3 autobusy oraz 3 ładowarki. Łącznie więc MPK może nabyć 7 krótszych autobusów i 7 stanowisk ładowania. Druga, większa część przetargu, dotyczy autobusów przegubowych. Podstawą tego zamówienia jest 18 pojazdów i tyle samo ładowarek, a opcja może zwiększyć to zamówienie o kolejne 3 autobusy oraz 3 ładowarki.

Autobusy o standardowej długości między 11,8 a 13,5 metra, mają być wyposażone w częściowo zamkniętą kabinę kierowcy, a także klimatyzację oraz ogrzewanie. W przedziale pasażerskim mają znaleźć się podwójne porty USB, które umożliwią pasażerom ładowanie urządzeń mobilnych. Ponadto zamawiający wymaga także montażu poduszek naściennych, które mają umożliwić pasażerom oparcie się na nich w trakcie podróży.

Oświetlenie LED i dwa sposoby ładowania

Oświetlenie autobusu (wewnętrzne oraz zewnętrzne) ma zostać wykonane w technologii LED. Zamawiający nie określił minimalnej mocy silnika lecz wskazał, iż napęd autobusu ma zapewniać mu rozpędzenie się od 0 do 50 km/h w czasie maksymalnie 25 sekund wtedy gdy ma na pokładzie co najmniej 2/3 ogólnej liczby pasażerów. Pojazdy mają też mieć system rekuperacji energii, a energia elektryczna ma być przechowywana w akumulatorach, superkondensatorach lub innych urządzeniach o podobnej wydajności i systemie działania.

Przewidziano możliwość ładowania autobusów na dwa sposoby, zarówno poprzez złącze plug-in jak i pantograf, zamontowany na dachu każdego z elektrobusów. Łączna liczba miejsc została określona na co najmniej 70, z czego od 26 do 29 na pełnowymiarowych miejscach siedzących. Przewidziano także minimum jedno miejsce dla wózka inwalidzkiego bądź dziecięcego. Preferowany układ drzwi to 2:2:2. Pojazdy mają być nowe i w pełni niskopodłogowe.

Przegubowce prawie identyczne

Autobusy przegubowe także mają być zupełnie nowe i w pełni niskopodłogowe. Podobnie jak krótsze pojazdy, także te mają mieć system ogrzewania oraz klimatyzacji, a pasażerowie będą mogli w nich skorzystać z kilku podwójnych portów USB, dzięki którym naładują telefon lub tablet. W przypadku przegubowców moc silnika została określona w identyczny sposób jak miało to miejsce w przypadku krótszych pojazdów. Przegubowce mają być także wyposażone w superkondensatory bądź akumulatory. Zamawiający dopuszcza także inne rozwiązania, dające podobne efekty co dwa wcześniej wymienione.

Dłuższe autobusy mają mieć możliwość szybkiego oraz wolnego ładowania. Długość tych elektrobusów określono w granicach 17,5-18,75 metra. Pojazdy mają zabierać na swój pokład 120 osób, z czego od 38 do 45 na pełnowymiarowych miejscach do siedzenia. W elektrobusach znajdzie się także miejsce na wózek inwalidzki bądź dziecięcy. Preferowany układ drzwi to 2:2:2:2.

Rok na realizację

Na realizację obu części zaplanowano rok od momentu podpisania umowy, natomiast pojazdy w ramach ewentualnej opcji miałyby zostać dostarczone do zamawiającego w ciągu roku od momentu uruchomienia opcji. Czas na realizację każdej z opcji to 3 miesiące dnia zawarcia podstawowej umowy. Wykonawcy mogą składać oferty częściowe, a więc dotyczące wyłącznie zadania numer 1 lub 2, jak też oferty dotyczące obu zadań.

W postępowaniu mogą startować wykonawcy, którzy wykażą, iż w ciągu trzech ostatnich lat wykonali dostawy co najmniej 3 nowych autobusów elektrycznych w przypadku zamówienia dotyczącego krótszych pojazdów. W przypadku przegubowców ewentualni producenci będą musieli wykazać dostawę 10 elektrobusów. Jeśli wykonawca będzie chciał wystartować w obu zamówieniach, wtedy musi wykazać łączne dostawy 13 elektrobusów w przeciągu 3 ostatnich lat.

Dużo kryteriów i możliwość unieważnienia postępowania

Oferty można składać do 24 czerwca bieżącego roku, a o wyborze mają zdecydować cena brutto - 65%, a także kryterium techniczne - 35%. W skład kryterium technicznego wchodzą: okres gwarancji całopojazdowej, liczba wszystkich miejsc w każdym z pojazdów, terminy dostaw pojazdów oraz ładowarek (uwzględniając także autobusy z prawa opcji), a także bezpieczeństwo, baterie, wysokość autobusu, masa nieresorowana, ogniwa oraz zużycie energii.

Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli środki publiczne, które zamierzał on przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostaną mu przyznane, ponieważ zakup ma być możliwy dzięki środkom z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Złotoryja kupuje elektrobusy

Komunikacja

Złotoryja kupuje elektrobusy

Jakub Rösler 05 września 2023

Łomża z ofertami na elektrobusy

Komunikacja

Łomża z ofertami na elektrobusy

Witold Urbanowicz 24 sierpnia 2023

Przemyśl z ofertami na autobusy elektryczne i CNG

Komunikacja

Przemyśl z ofertami na autobusy elektryczne i CNG

Witold Urbanowicz 24 sierpnia 2023

Zobacz również:

Jawor ma oferty na autobusy elektryczne

Komunikacja

Jawor ma oferty na autobusy elektryczne

Jakub Rösler 22 sierpnia 2023

Gmina Zakrzew ma elektrobusy i komunikację gminną

Komunikacja

Gmina Zakrzew ma elektrobusy i komunikację gminną

Redakcja/inf. pras. 17 sierpnia 2023

Jarosław kupuje autobus elektryczny

Komunikacja

Jarosław kupuje autobus elektryczny

Jakub Rösler 16 sierpnia 2023

Pozostałe z wątku:

Złotoryja kupuje elektrobusy

Komunikacja

Złotoryja kupuje elektrobusy

Jakub Rösler 05 września 2023

Łomża z ofertami na elektrobusy

Komunikacja

Łomża z ofertami na elektrobusy

Witold Urbanowicz 24 sierpnia 2023

Przemyśl z ofertami na autobusy elektryczne i CNG

Komunikacja

Przemyśl z ofertami na autobusy elektryczne i CNG

Witold Urbanowicz 24 sierpnia 2023

Zobacz również:

Jawor ma oferty na autobusy elektryczne

Komunikacja

Jawor ma oferty na autobusy elektryczne

Jakub Rösler 22 sierpnia 2023

Gmina Zakrzew ma elektrobusy i komunikację gminną

Komunikacja

Gmina Zakrzew ma elektrobusy i komunikację gminną

Redakcja/inf. pras. 17 sierpnia 2023

Jarosław kupuje autobus elektryczny

Komunikacja

Jarosław kupuje autobus elektryczny

Jakub Rösler 16 sierpnia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5