MPK Kraków ma dwie oferty w przetargu na leasing łącznie 45 nowych autobusów dla połączeń miejskich oraz podmiejskich. Wszystkie z nich przekraczają jednak budżet przewoźnika.
MPK Kraków chce wyleasingować
łącznie 45 nowych autobusów miejskich. Przewoźnik podzielił przetarg na to zadanie na trzy części. Dwa z nich dotyczą autobusów o długości od 11,8 do 13,5 metra, lecz ich charakterystyka będzie zupełnie inna.
Największe zadanie dotyczy dostawy 25 autobusów napędzanych silnikami spalinowymi do obsługi linii miejskich. Niskopodłogowe pojazdy o długości 11,8-13,5 m i szerokości 2,55 m mają pomieścić min. 80 pasażerów, z czego 28 na miejscach siedzących. Oczekiwany układ drzwi to 2-2-2, z wejściem na wysokości maks. 340 mm.
Kolejne zadanie obejmuje 12 autobusów napędzanych silnikami spalinowymi do obsługi linii miejskich, podmiejskich i pozamiejskich. Pojazdy o długości 11,8-13,5 m i szerokości 2,55 m mają być wyposażone w minimum 40 miejsc siedzących. Dopuszczony układ drzwi to 2-2-0 lub 1-2-0. Wejście do autobusu ma znajdować się na wysokości maks. 340 m, a minimalna szerokość przejścia wynosić ma 520 mm.
Pozostałe osiem pojazdów ma być autobusami klasy Midi, które będą miały długość od 8,5 do 9,6 metra.
Właśnie minął termin składania ofert. Realizacją każdej z trzech części zamówienia zainteresowany jest tylko i wyłącznie jeden podmiot. I tak dostawą autobusów klasy Midi chce się podjąć konsorcjum Huta Stalowa Wola oddział Autosan oraz Millennium Leasing, które wyceniło dostawę na 17,772 mln złotych brutto, oferując autobusy Autosan Sancity 9 LE. Budżet MPK w tej części zamówienia opiewa na 14,584 mln złotych.
W obu częściach dotyczących dostaw 12-metrowych autobusów swoją ofertę złożył tylko Solaris (w konsorcjum z Millennium Leasing), który wycenił dostawę 25 autobusów miejskich na niespełna 66,336 mln złotych brutto oraz dostawę 15 autobusów dla komunikacji miejskiej i podmiejskiej na 31,744 mln złotych brutto. W obu przypadkach producent zaoferował pojazd Solaris Urbino 12 mild hybrid. Budżet MPK wynosi odpowiednio niespełna 58,005 mln złotych brutto oraz 27,842 mln złotych brutto.
Na dostawy przeznaczono dziewięć miesięcy. Okres leasingu wynosi 96 miesięcy dla każdego autobusu (osiem lat). Ustalono oprocentowanie Wibor 3M plus marża (nie większa niż 2,0000%). Przewidziano możliwość wykupu autobusu za 1 zł po zakończeniu leasingu