MPK Kraków odebrało właśnie 37 nowych, hybrydowych Solarisów Urbino 12, które obsłużą trasy miejskie oraz aglomeracyjne. Stąd nieco inne wyposażenie kilkunastu autobusów, które wyposażono w większą liczbę miejsc siedzących oraz pasy bezpieczeństwa dla pasażerów.
– Dla Krakowa niezwykle ważne jest środowisko i czyste powietrze – wiemy jak bardzo oczekują tego nasi mieszkańcy. Miasto podejmuje w tym zakresie wiele działań, a jednym z nich jest inwestowanie w nowoczesny i ekologiczny transport. Dzisiaj do floty MPK w Krakowie dołącza 37 nowych niskoemisyjnych autobusów marki Solaris. To o tyle ważne, że zastąpią najstarsze autobusy krakowskiego przewoźnika, w tym te z silnikami Euro 5 – podkreślił podczas wydarzenia Stanisław Kracik, zastępca Prezydenta Krakowa.
Zamówienie obejmuje dwa warianty autobusów:
25 pojazdów przeznaczonych do obsługi linii miejskich (zostały wyposażone w 29 miejsc siedzących, autobus może jednorazowo przewieźć do 94 osób). 12 pojazdów, które będą wykorzystywane na trasach aglomeracyjnych (zhomologowano je w klasie II, co oznacza, że mają one zwiększoną moc silnika oraz większą liczbę miejsc siedzących - 37, autobus może jednorazowo przewieźć do 83 osób).
– Kraków od lat stawia na nowoczesne i przyjazne środowisku rozwiązania w transporcie publicznym. Cieszymy się, że Solaris może być częścią tej konsekwentnie realizowanej strategii. Dostawa autobusów mild hybrid to kolejny przykład naszej udanej i wieloletniej współpracy z MPK w Krakowie – powiedział Krzysztof Musiał, Dyrektor Sprzedaży w Polsce w Solaris Bus & Coach.
Warto podkreślić, że napęd typu mild hybrid, który posiadają nowe autobusy MPK w Krakowie, wykorzystuje silnik spalinowy wspomagany tzw. maszyną elektryczną, która podczas hamowania odzyskuje energię i przekazuje do magazynów energii. Zgromadzona energia jest wykorzystywana podczas zwiększonego zapotrzebowania na moc, np. podczas ruszania. Rozwiązanie to przekłada się na zmniejszenie zużycia paliwa i redukcję emisji zanieczyszczeń.
– To nie przypadek, że nowe autobusy prezentujemy w nowohuckiej zajezdni Bieńczyce. To właśnie w niej będzie stacjonować zdecydowana większość z zamówionych niskoemisyjnych pojazdów. Dzięki temu zyskają nie tylko mieszkańcy tych linii, na które wyjadą nowe autobusy, ale także nasi kierowcy, którzy poprowadzą te nowoczesne i wyposażone w wiele udogodnień pojazdy – mówił Rafał Świerczyński, prezes zarządu MPK w Krakowie.
Nowe autobusy będą kursować na liniach miejskich m.in. 102, 120, 123, 148, 160, 168 i 192 oraz aglomeracyjnych, m.in. 264, 274 i 299.
– Jesteśmy dumni z tego, że możemy brać udział w takich spektakularnych inwestycjach w obszarze transportu publicznego. Z MPK w Krakowie mamy przyjemność współpracować już od wielu lat i do tej pory sfinansowaliśmy dostawę 96 autobusów dla Krakowa. Obecna dostawa 37 autobusów, które będą służyły mieszkańcom Krakowa, to także ukoronowanie kolejnego wspólnego projektu z naszym wieloletnim partnerem, firmą Solaris Bus & Coach – powiedziała Aneta Eichler, Makroregionalny Dyrektor Sprzedaży Millennium Leasing.
Dostarczone autobusy mild hybrid są pierwszymi Solarisami z tym napędem w Krakowie. Dostawcą nowych autobusów jest konsorcjum firm Solaris Bus & Coach wraz z Millennium Leasing. Koszt jednego autobusu to ponad 1,6 mln zł netto.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.