MPK Łódź właśnie ogłosiło postępowanie na wynajem 52 autobusów przegubowych, niskopodłogowych. Najem ma trwać 10 lat i obejmie także obsługę i naprawy wynajmowanych autobusów w trakcie 10-letniego okresu. Na dostawy zarezerwowano 26 tygodni od dnia podpisania umowy.
MPK Łódź właśnie ogłosiło postępowanie dotyczące 10-letniego najmu aż 52 autobusów przegubowych, w pełni niskopodłogowych. Zamówienie obejmuje także serwis pojazdów w trakcie całego okresu najmu. Pojazdy mają zostać dostarczone w ciągu 26 tygodni od dnia podpisania umowy, a dostawy mają odbywać się w partiach, maksymalnie po 5 pojazdów dziennie. Zamawiający dopuszcza jednak możliwość odbioru pojazdów w terminie trzech i więcej miesięcy przed upływem 26 tygodni.
Długość pojazdów ma mieścić się w przedziale 17,5 - 18,75 metra. Autobusy mają zabierać na pokład co najmniej 135 pasażerów, w tym minimum 38 na miejscach siedzących oraz mają być pojazdami w pełni niskopodłogowymi. Dodatkowo autobusy mają być wyposażone w ogrzewanie wodne, a także klimatyzację. Zamawiający planuje wyposażenie pojazdów w silnik spalinowy spełniający normę emisji Euro VI, lecz preferowanym rozwiązaniem, które znalazło odzwierciedlenie także w warunkach technicznych zamówienia, jest wyposażenie pojazdów w moduł hybrydowy, a więc modułu elektrycznego, który będzie wspomagał pracę silnika spalinowego.
Kabina kierowcy będzie zabudowana. W przedziale pasażerskim znajdą się m. in. przyciski, z których każdy ma być opisany w alfabecie Braille’a. Preferowany układ drzwi to 2:2:2:2, a w autobusach znajdzie się także monitoring, system informacji pasażerskiej, kasowniki, a także system automatycznego zliczania pasażerów oraz automaty biletowe.
Startować mogą wykonawcy, którzy zrealizowali co najmniej jeden kontrakt opiewający na minimum 20 autobusów przegubowych i w pełni niskopodłogowych. Oferty w postępowaniu można składać do 26 kwietnia bieżącego roku, a o wyborze zdecydują cena - 80%, parametry techniczno-użytkowe - 10% oraz parametry ekologiczne - 10%.
Wśród parametrów techniczno-użytkowych znalazły się: zastosowanie modułu hybrydowego, a także rozwiązań umożliwiających kontrolę i uzupełnienie materiałów eksploatacyjnych w autobusie w jednym miejscu obsługowym, ilość miejsc pasażerskich siedzących dostępnych bezpośrednio z poziomu niskiej podłogi, system bezpieczeństwa i wspomagania, długość pomostu dla wózka dziecięcego lub inwalidzkiego, który będzie umiejscowiony na wprost drugich drzwi oraz wykonanie siedzeń pasażerskich z nanocząsteczek zdolnych likwidować i powstrzymywać wzrost i rozmnażanie mikroorganizmów.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.