Partnerzy serwisu:
Komunikacja

MPK Łódź: Jest umowa na nowe Conecto G

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
26-07-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
MPK Łódź: Jest umowa na nowe Conecto G
wiz. EvoBus
W marcu przyszłego roku mają trafić do Łodzi ostatnie z 52 zamówionych przez MPK przegubowych autobusów Mercedesa. Przewoźnik podpisał dziś w tej sprawie umowę z firmą EvoBus i partnerem finansującym leasing. Nowe pojazdy będą miały napęd czysto spalinowy – jak tłumaczy producent, przy tak sformułowanych warunkach przetargu oferowanie autobusów hybrydowych byłoby nieopłacalne.

Jak informowaliśmy w ubiegłym tygodniu, przetarg na 10-letni wynajem nowych przegubowców wraz z utrzymaniem wygrało konsorcjum EvoBus i Pekao Leasing. 52 autobusy mają trafić do obu łódzkich zajezdni – na ul. Limanowskiego i na Nowe Sady. Według deklaracji producenta dostawa nastąpi nieco wcześniej, niż zapowiadano poprzednio – w marcu przyszłego roku. Serwisem pojazdów zajmie się na zlecenie producenta lokalny partner, firma EWT Automotive z pobliskiego Strykowa.

– Podpisanie umowy to bardzo dobra wiadomość dla mieszkańców Łodzi. Zarówno dla pasażerów, jak i dla kierowców komfort jazdy będzie doskonały. Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy przy realizacji poprzednich kontraktów na leasing z utrzymaniem – deklaruje prezes MPK Łódź Zbigniew Papierski. MPK wyleasingowało dotąd już dwie partie Mercedesów Conecto: w 2013 i 2014 r. (oprócz tego eksploatuje też serię z 2010 r., kupioną na własność).

Większa zwrotność…

Nowe autobusy będą należały już do drugiej generacji Conecto, przedstawionej w 2016 r. Czym, oprócz wyglądu ściany czołowej, nowe autobusy będą różniły się od tych znanych już z łódzkich ulic? – Zastosowaliśmy nową technologię oświetlenia zarówno zewnętrznego, jak i wewnętrznego. Zwiększa to bezpieczeństwo i wygodę podróżowania: pozwala pasażerom np. wygodniej czytać – odpowiada prezes zarządu EvoBus Polska Artur Konarski. Pasażerowie zauważą zapewne zmieniony system informacji pasażerskiej. Do pokrycia siedzeń, zgodnie z zapisami SIWZ, wykorzystano materiał zapobiegający rozprzestrzenianiu się wirusów i bakterii. Podobną funkcję będzie spełniał antybakteryjny filtr powietrza.

Mniej widoczną, ale bardziej istotną technicznie zmianą będzie system zabezpieczenia przeciwzgięciowego ATC. Korzyści z jego zastosowania to stabilniejsze prowadzenie, zmniejszenie średnicy zawracania i bezpieczniejsze manewry, również w ciasnych przestrzeniach czy na biegu wstecznym.

…i asystent kierowcy

– Wyposażyliśmy też autobusy nowej generacji w system aktywnego asystenta bezpieczeństwa, połączonego z systemem awaryjnego hamowania oraz monitorowania martwego pola po prawej stronie pojazdu. Obserwuje on ruch na drodze i daje kierowcy sygnały dźwiękowe, umożliwiając mu szybszą reakcję na niebezpieczne sytuacje w ruchu. Jest to duża innowacja w segmencie autobusów miejskich – dodaje Konarski.

Choć w przetargu można było uzyskać dodatkowe punkty za moduł hybrydowy, EvoBus nie zdecydował się go zaoferować. Dlaczego? – Korzyści z modułu hybrydowego w tak skonstruowanym postępowaniu przetargowym w naszym przekonaniu nie równoważyłyby kosztów – odpowiada prezes producenta. – Znając infrastrukturę i topografię Łodzi oraz nasze produkty, jesteśmy przekonani, że zaproponowane przez nas rozwiązanie będzie optymalne. Nasze silniki wysokoprężne są bardzo ekologiczne – emisja cząstek stałych jest praktycznie niewyczuwalna, na granicy wykrywalności – twierdzi.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Łódź: Premiera liniowa nowych Conecto

Komunikacja

Łódź: Premiera liniowa nowych Conecto

Roman Czubiński 03 kwietnia 2023

Łódź: Pierwsze ładowarki na pętlach już działają

Komunikacja

Łódź: Pierwsza ładowarka na pętli – dopiero w sierpniu

Komunikacja

Łódź: Będą 52 nowe Conecto G. Bez hybrydy

Komunikacja

Łódź: Będą 52 nowe Conecto G. Bez hybrydy

Roman Czubiński 20 lipca 2022

Łódź: MFiPR obiecuje pieniądze na elektrobusy

Prawo & Finanse

Łódź: MFiPR obiecuje pieniądze na elektrobusy

Roman Czubiński 05 kwietnia 2022

Zobacz również:

Łódź: Premiera liniowa nowych Conecto

Komunikacja

Łódź: Premiera liniowa nowych Conecto

Roman Czubiński 03 kwietnia 2023

Łódź: Pierwsze ładowarki na pętlach już działają

Komunikacja

Łódź: Pierwsza ładowarka na pętli – dopiero w sierpniu

Komunikacja

Łódź: Będą 52 nowe Conecto G. Bez hybrydy

Komunikacja

Łódź: Będą 52 nowe Conecto G. Bez hybrydy

Roman Czubiński 20 lipca 2022

Łódź: MFiPR obiecuje pieniądze na elektrobusy

Prawo & Finanse

Łódź: MFiPR obiecuje pieniądze na elektrobusy

Roman Czubiński 05 kwietnia 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5