Partnerzy serwisu:
Komunikacja

MPK Łódź: Nowa hala przy Telefonicznej gotowa w 40%

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
18-07-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
MPK Łódź: Nowa hala przy Telefonicznej gotowa w 40%
fot. MPK ŁódźBudowa hali przy Telefonicznej
Pod koniec roku warunki obsługi technicznej wagonów niskopodłogowych w łódzkim MPK powinny znacznie się poprawić. Zostanie wtedy oddana do użytku specjalna hala z 10 stanowiskami do obsługi najnowocześniejszych tramwajów. Niektóre rozwiązania w zakresie wyposażenia zostaną zastosowane w Łodzi po raz pierwszy.

Według MPK budowa obiektu, mającego służyć przeglądom i naprawom tramwajów niskopodłogowych, przebiega zgodnie z planem. Od czasu rozpoczęcia budowy w kwietniu wykonano fundamenty, zamontowano konstrukcję stalową i blaszane pokrycie dachu oraz wybudowano ściany ze stropem w części socjalnej. Gotowe są też konstrukcje kanałów przeglądowych. Elewacja hali jest w trakcie wykonywania. Stopień zaawansowania MPK określa jako 40%.

W hali o powierzchni użytkowej ok. 3960 metrów kwadratowych powstanie pięć torów wyposażonych w 10 stanowisk przeglądowo-naprawczych. W najwyższym punkcie budynek będzie miał ok. 9 m wysokości. To istotne, bo między torami nr 3 i 4 (przeznaczonymi do wykonywania obsługi codziennej) znajdzie się ruchomy pomost, podnoszony do wysokości dachu pojazdu. Na takiej platformie będzie mogło pracować do 20 osób. Obecne hale nie mają takich podestów, co utrudnia prace przy wagonach niskopodłogowych, w których duża część aparatury znajduje się na dachu.

Innym innowacyjnym rozwiązaniem, zastosowanym tym razem na torze nr 1, będzie odsuwana sieć trakcyjna. Umożliwi to pracę 12 bezprzewodowych, mobilnych podnośników kolumnowych, które będą podnosiły pojazd podczas napraw elementów podwozia. Obiekt ma być „szyty na miarę”, dostosowany do długości i wysokości poszczególnych typów taboru MPK.

Nową halę buduje firma P.P.U.B. Inkomet Jan Skubisz. Koszt inwestycji to około 11 mln zł. 74% tej kwoty będzie pochodziła z dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego. Na przełomie 2018 i 2019 r. wykonawca ma uzyskać pozwolenie na użytkowanie obiektu.

Odsetek tramwajów niskopodłogowych – zarówno nowych, jak i używanych – we flocie przewoźnika jest coraz większy. Przedsięwzięcie, dofinansowane w 74% z funduszy unijnych, jest częścią kontraktu na dostawę 12 nowych wagonów Pesa Swing. – Od najbliższej zimy tramwaje niskopodłogowe będą mogły być obsługiwane w lepszych, niż dotąd, warunkach, a ich przeglądy i naprawy będą przebiegały szybciej i sprawniej – mówił w kwietniu prezes MPK Zbigniew Papierski. Skrócenie czasu obsługi jest istotne, ponieważ wagony niskopodłogowe jeżdżą po mieście zwykle przez większą część doby. Na ich codzienne utrzymanie zostaje więc niewiele czasu – od godziny 23 do 4 rano. W razie potrzeby z nowego obiektu będą jednak mogły korzystać także wagony starszych, wysokopodłogowych typów.

Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Bydgoszcz ogłasza przetarg na modernizację zajezdni tramwajowej

Przestrzeń

Bydgoszcz ogłasza przetarg na modernizację zajezdni tramwajowej

Redakcja/inf. pras. 08 marca 2023

MPK Kraków przygotowuje się do rozbudowy zajezdni Podgórze

Przestrzeń

Zajezdnia na Annopolu z ultranowoczesnym systemem informatycznym

Komunikacja

Zajezdnia na Annopolu z ultranowoczesnym systemem informatycznym

inf. pras., oprac. ms 14 października 2020

Wrocław: Nie będzie zajezdni tramwajowej Nowe Żerniki

Przestrzeń

Wrocław: Osiem prac na koncepcję nowej zajezdni tramwajowej

Przestrzeń

Wrocław: Rusza nowy konkurs na zajezdnię tramwajową na Nowych Żernikach

Przestrzeń

Zobacz również:

Bydgoszcz ogłasza przetarg na modernizację zajezdni tramwajowej

Przestrzeń

Bydgoszcz ogłasza przetarg na modernizację zajezdni tramwajowej

Redakcja/inf. pras. 08 marca 2023

MPK Kraków przygotowuje się do rozbudowy zajezdni Podgórze

Przestrzeń

Zajezdnia na Annopolu z ultranowoczesnym systemem informatycznym

Komunikacja

Zajezdnia na Annopolu z ultranowoczesnym systemem informatycznym

inf. pras., oprac. ms 14 października 2020

Wrocław: Nie będzie zajezdni tramwajowej Nowe Żerniki

Przestrzeń

Wrocław: Osiem prac na koncepcję nowej zajezdni tramwajowej

Przestrzeń

Wrocław: Rusza nowy konkurs na zajezdnię tramwajową na Nowych Żernikach

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5