Łódzki przewoźnik odebrał pierwszy z 17 zamówionych autobusów Volvo 7900 Electric. Kolejne pojazdy mają dotrzeć do MPK jeszcze w tym miesiącu. Dokładny termin wprowadzenia ich do ruchu nie jest jeszcze znany.
Niedawno informowaliśmy o przybyciu do Łodzi
pierwszego pojazdu testowego. Miał on służyć do wypróbowania infrastruktury ładowania w zmodernizowanej niedawno zajezdni autobusowej nr 1 przy ul. Limanowskiego. Teraz w bazie przewoźnika pojawił się pierwszy z wyprodukowanych dla niego egzemplarzy, który niebawem zostanie wpisany na stan spółki.
Kolejne autobusy są już w drodze. Jak informuje MPK, wszystkie pokonają trasę z wrocławskiej fabryki Volvo do Łodzi o własnych siłach. Ponieważ zasięg wynosi ok. 100 km, po drodze będą musiały być doładowywane. Ostatnim przystankiem przed zajezdnią MPK będzie serwis producenta w podłódzkim Rzgowie.
Przetarg na dostawę elektrobusów Volvo wygrało
na początku sierpnia 2020 r., pokonując Solarisa. Umowę podpisano jednak dopiero w październiku 2021 r. Każdy z niskopodłogowych autobusów może pomieścić 75 pasażerów, w tym 34 na miejscach siedzących. Wyposażenie obejmuje klimatyzację, monitoring wizyjny, system informacji pasażerskiej z ekranami LED i LCD oraz ładowarki USB. Koszt zakupu pojazdów to 64,501 mln zł.
Pierwsze linie autobusowe, które mają być obsługiwane taborem elektryczny, to 80, 83 i 86. Na ich pętlach wkrótce rozpocznie się montaż szybkich ładowarek z odwróconym pantografem.