MPK Lublin było zmuszone unieważnić przetarg na dostawę nowych autobusów hybrydowych z powodu braku ofert. MPK chciało zakupić 20 przegubowych hybryd.
MPK Lublin prowadziło przetarg
na dostawę 20 autobusów przegubowych z napędem hybrydowym. Przewoźnik nie otrzymał jednak żadnej oferty na ich dostawę, dlatego też przetarg właśnie unieważniono.
MPK chciało zakupić autobusy mieszczące co najmniej 120 pasażerów, z czego minimum 40 na miejscach siedzących. Długość autobusów określono w przedziale 17,5-18,75 metra, wysokość do 3,3 metra oraz szerokość do 2,55 metra. Pojazdy miały być też w pełni niskopodłogowe z układem drzwi 2-2-2-2.
Napęd pojazdów miał stanowić układ hybrydowy, w postaci silnika spalinowego o mocy co najmniej 200 kW, spełniającego normę emisji Euro VI oraz silnika bądź silników elektrycznych o mocy co najmniej 130 kW. Magazyn energii elektrycznej miał być ładowany poprzez złącze plug-in, a także poprzez mechanizm rekuperacji energii oraz wykorzystanie chwilowej, nadmiarowej mocy silnika. Nominalna pojemność magazynu energii trakcyjnej nie mogła być mniejsza niż 30 kW. Ponadto MPK wymagało też dostawy dwóch mobilnych ładowarek plug-in o mocy 20 kW każda.
Zakup autobusów miał być dofinansowany ze środków europejskich z programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027.