Partner serwisu
Komunikacja

MPK Olsztyn wchodzi w hybrydy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
08-10-2024
Ostatnia modyfikacja:
08-10-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
MPK Olsztyn wchodzi w hybrydy
fot. ZDZiT Olsztyn
MPK Olsztyn chce zakupić 10 lub 20 fabrycznie nowych autobusów hybrydowych. Przewoźnik szuka dostawcy autobusów o długości 12 oraz 18 metrów.

MPK Olsztyn właśnie ogłosiło przetarg na zakup fabrycznie nowych autobusów hybrydowych. Przewoźnik kupuje 10 pojazdów z opcją rozszerzenia o 10 kolejnych egzemplarzy. MPK chce kupić 8 autobusów o długości 12 metrów oraz dwa autobusy przegubowe, 18-metrowe. W ramach opcji może zostać zamówionych sześć autobusów 12-metrowych oraz cztery autobusy przegubowe. Spółka będzie mogła skorzystać z opcji w niepełnym zakresie, a jej uruchomienie będzie możliwe do 31 października 2025 roku.

Krótsze pojazdy mają mieć długość w przedziale 11,5-12 metrów oraz szerokość w przedziale 2,5-2,55 metra. Autobusy mają mieścić co najmniej 86 pasażerów, z czego minimum 28 osób na miejscach siedzących oraz co najmniej 1 miejsce dla osób na wózku inwalidzkim. Układ drzwi to 2-2-2.

Moc silnika określono na minimum 206 kW a spalinowa jednostka ma spełniać normę emisji Euro VI. Jego pracę ma wspomagać silnik elektryczny o mocy co najmniej 25 kW. Energia niezbędna do zasilania silnika ma być magazynowana w akumulatorach lub superkondensatorach a układ ma być wyposażony w system rekuperacji energii.

Pojazdy będą wyposażone w ogrzewanie, klimatyzację oraz system nagłaśniający i monitoring. Autobusy mają być w pełni niskopodłogowe.

Autobusy przegubowe mają mieć długość od 17,5 do 18,75 metra oraz szerokość od 2,5 do 2,55 metra. Przegubowce zabiorą na pokład minimum 135 osób, z czego minimum 40 na miejscach siedzących. Układ drzwi to 2-2-2-2. Moc silnika spalinowego ma mieścić się w przedziale 220-295 kW a on sam ma spełniać normę emisji Euro VI. Podobnie jak w przypadku krótkich pojazdów pracę jednostki spalinowej wspomoże silnik elektryczny o mocy minimum 25 kW. Także w tym przypadku pojawi się mechanizm rekuperacji energii.

Pozostałe parametry przegubowych autobusów są praktycznie identyczne jak te dla krótszych autobusów.

Realizacja zamówienia ma nastąpić w ciągu 10 miesięcy od dnia zawarcia umowy. W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy wykażą, że w ciągu trzech ostatnich lat zrealizowali minimum jedną dostawę opiewającą na co najmniej 4 autobusy niskopodłogowe klasy maxi oraz minimum dwa autobusy niskopodłogowe klasy mega.

O wyborze najlepszej oferty zdecyduje cena - 73%, ocena techniczna - 15%, warunki gwarancji i serwisu - 10% oraz zużycie energii - 2%.

Przypomnijmy, że miasto planuje również inwestycje w autobusy elektryczne, w czym mają pomóc środki unijne z programu Polska Wschodnia. Również w tym przypadku Olsztyn ma celować w 20 autobusów, zarówno 12- jak i 18-metrowych.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Olsztyn dalej walczy o środki na autobusy elektryczne

Komunikacja

Olsztyn dalej walczy o środki na autobusy elektryczne

Przemysław Farsewicz 17 stycznia 2022

Olsztyn liczy na 20 elektrycznych autobusów

Komunikacja

Olsztyn liczy na 20 elektrycznych autobusów

Przemysław Farsewicz 27 stycznia 2021

Olsztyn: Autobusy elektryczne nam się nie opłacają

Prawo & Finanse

Olsztyn: Autobusy elektryczne nam się nie opłacają

Roman Czubiński 27 października 2020

Kolejne miejscowości z połączeniami do Olsztyna

Komunikacja

Kolejne miejscowości z połączeniami do Olsztyna

Przemysław Farsewicz 11 marca 2020

Olsztyn rozszerzył umowę o dodatkowe Solarisy

Komunikacja

Olsztyn rozszerzył umowę o dodatkowe Solarisy

Przemysław Farsewicz 11 lutego 2020

Zobacz również:

Olsztyn dalej walczy o środki na autobusy elektryczne

Komunikacja

Olsztyn dalej walczy o środki na autobusy elektryczne

Przemysław Farsewicz 17 stycznia 2022

Olsztyn liczy na 20 elektrycznych autobusów

Komunikacja

Olsztyn liczy na 20 elektrycznych autobusów

Przemysław Farsewicz 27 stycznia 2021

Olsztyn: Autobusy elektryczne nam się nie opłacają

Prawo & Finanse

Olsztyn: Autobusy elektryczne nam się nie opłacają

Roman Czubiński 27 października 2020

Kolejne miejscowości z połączeniami do Olsztyna

Komunikacja

Kolejne miejscowości z połączeniami do Olsztyna

Przemysław Farsewicz 11 marca 2020

Olsztyn rozszerzył umowę o dodatkowe Solarisy

Komunikacja

Olsztyn rozszerzył umowę o dodatkowe Solarisy

Przemysław Farsewicz 11 lutego 2020

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5