MPK Poznań wybrało najlepszą ofertę na dostawę 5 lub 9 nowych, 12-metrowych autobusów zasilanych wodorem. We flocie przewoźnika mają pojawić się kolejne Solarisy Urbino 12 Hydrogen. Zamówienie ma zostać dofinansowane z programu Zielony Transport Publiczny.
MPK Poznań rozstrzygnęło przetarg na
dostawę nowych 12-metrowych autobusów zasilanych wodorem wraz z prawem opcji. Przypomnijmy, że przewoźnik kupuje pięć autobusów z możliwością rozszerzenia zamówienia o kolejne cztery pojazdy.
W przetargu
wpłynęły trzy oferty, z których każda przekroczyła budżet MPK określony na 27,762 mln złotych brutto (razem z zamówieniem opcjonalnym). Solaris wycenił zlecenie podstawowe na 17,798 mln zł brutto, a opcję na 14,239 mln zł. Daimler Buses Polska zaproponował za podstawę 18,542 mln zł, a za opcję 14,834 mln zł, zaś PAK – PCE Polski Autobus Wodorowy odpowiednio 23,548 mln zł i 18,839 mln zł.
Ostatecznie przewoźnik wybrał ofertę Solarisa, który otrzymał 97,55 pkt na 100 możliwych. MPK nie udostępniło natomiast punktacji dla dwóch pozostałych ofert. Teraz wybór oferty Solarisa musi się jeszcze uprawomocnić. Po tym okresie nie będzie przeciwwskazań do zawarcia umowy na kolejne już autobusy wodorowe we flocie MPK. Przypomnijmy, że spółka
eksploatuje już 25 takich autobusów, dostarczonych przez Solarisa ponad rok temu. MPK Poznań wybrało też niedawno dostawcę nowych, przegubowych elektrobusów,
które również dostarczy Solaris. W tym przypadku także czekamy więc na podpisanie umowy.
Oba zamówienia, na autobusy wodorowe jak i elektryczne mają zostać dofinansowane ze środków z programu Zielony Transport Publiczny.