MPK Poznań rozpisało właśnie przetarg na dostawę nowych autobusów przegubowych. Przewoźnik chce kupić 18 pojazdów z prawą opcji na kolejne 2 sztuki. Autobusy mają mieć napęd konwencjonalny typu miękkiej hybrydy.
MPK Poznań prowadzi autobusową ofensywę. Po ogłoszeniu przetargu na zakup autobusów wodorowych, który właśnie trwa, przewoźnik rozpisał kolejne postępowanie, tym razem na zakup autobusów przegubowych w formie lekkich. MPK chce kupić 18 autobusów, z opcją na kolejne dwa.
Autobusy mają mieć długość w granicach 17,5-18 metrów i mieścić co najmniej 135 pasażerów z czego 40 na miejscach siedzących. Spośród nich 10 miejsc ma być dostępnych z poziomu niskiej podłogi, a pojazdy będą w pełni niskopodłogowe. Preferowany układ drzwi to 2:2:2:2. Pojazdy mają być napędzane silnikiem Diesla o mocy większej niż 200 kW i spełniać normę emisji Euro VI. Autobusy mają mieć także zamontowany system rekuperacji energii, który będzie zasilał magazyn energii elektrycznej wspomagający napęd konwencjonalny.
W autobusach znajdzie się także klimatyzacja oraz ogrzewanie, a także system zliczania pasażerów. Kierowca będzie miał do dyspozycji zamkniętą kabinę. Pojazdy będą wyposażone w monitoring, system nagłaśniający oraz tablice informacyjne, a także kasowniki tradycyjne i elektroniczne.
Zamawiający wymaga, by w okresie gwarancji całopojazdowej gotowość techniczna pojazdów wynosiła minimum 90%. Autobusy mają zostać dostarczone do 16 grudnia bieżącego roku, ale odbiory pojazdów nie mogą się rozpocząć wcześniej niż 3 października obecnego roku.
Startować mogą wykonawcy, którzy w przeciągu 3 lat dostarczyli co najmniej 15 sztuk niskopodłogowych autobusów przegubowych. Oferty można składać do dnia 28 kwietnia bieżącego roku. O wyborze mają zdecydować cena brutto, właściwości techniczno-eksploatacyjne, warunki gwarancji i serwisu oraz gotowość techniczna.
Na właściwości techniczno-eksploatacyjne składają się powierzchnia niskiej podłogi w pojazdach, 3-częściowa szyba czołowa, jednoczesna regulacja wysokości i nachylenia kolumny kierowniczej wraz z kokpitem, zużycie paliwa wg testu SORT-2, 3-częściowy zderzak przedni, niepalność materiałów użytych do wygłuszenia komory silnika, palność materiałów użytych wewnątrz autobusów oraz wytrzymałość konstrukcji nośnej.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.