MPK Poznań ponownie rozpisało przetarg na zakup autobusów przegubowych. Tym razem postępowanie dotyczy zakupu autobusów z napędem konwencjonalnym wraz z prawem opcji. Łącznie przewoźnik może kupić tym razem 20 autobusów przegubowych.
MPK Poznań kilka tygodni chciało zakupić łącznie do 20 autobusów przegubowych o napędzie hybrydowym. W przetargu wpłynęły tylko dwie oferty, lecz obie znacznie przekraczały zakładany budżet, a postępowanie
ostatecznie unieważniono. Teraz przewoźnik ponawia postępowanie, lecz chce zakupić autobusy napędzane silnikiem Diesla. Podstawa zamówienia opiewa na 15 pojazdów przegubowych, a opcja na dodatkowe 5 przegubowców.
Autobusy mają mieć około 18 metrów długości i mieścić co najmniej 135 pasażerów oraz minimum 40 pasażerów na miejscach siedzących, a 10 z tych miejsc musi być dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi. Preferowany układ drzwi to 2:2:2:2. Autobusy mają być napędzane silnikiem wysokoprężnym o mocy większej niż 200 kW, spełniającym normę emisji Euro VI.
Pojazdy mają być wyposażone w system zliczania pasażerów, ogrzewania oraz klimatyzacji. W autobusach znajdzie się także system informacji głosowej oraz system monitoringu wizyjnego. Oświetlenie pojazdów wykonane w technologii LED. Kierowca ma mieć do dyspozycji kabinę typu zamkniętego
Całość zamówienia ma zostać zrealizowana w terminie od 2 stycznia 2023 do 28 kwietnia 2023 roku. W postępowaniu mogą startować wykonawcy, którzy wykażą, że w ciągu trzech ostatnich lat wykonali zamówienie bądź zamówienia, które razem opiewały na dostawę minimum 8 autobusów przegubowych i niskopodłogowych.
Oferty w postępowaniu można składać do 4 sierpnia bieżącego roku, a o wyborze zdecydują cena brutto - 75%, a także właściwości techniczno-eksploatacyjne - 14%, warunki gwarancji i serwisu - 6%, a także gotowość techniczna - 5%. Na właściwości techniczno-eksploatacyjne składają się powierzchnia niskiej podłogi w autobusach, 3-częściowa szyba czołowa, jednoczesna regulacja wysokości i nachylenia kolumny kierowniczej wraz z kokpitem, zużycie paliwa, 3-częściowy zderzak przedni, niepalność materiałów użytych do wygłuszenia komory silnika, a także palność materiałów użytych wewnątrz autobusów, wytrzymałość konstrukcji nośnej oraz elektryczny układ wspomagania napędu typu Mild Hybrid.