Poznański przewoźnik rozpoczął testy dwóch nowych autobusów bezemisyjnych. MPK testuje najnowszego przegubowego Solarisa oraz, jako pierwsze w Polsce, autobus wodorowy od Mercedesa.
“Elektryczny autobus z duszą maratończyka. To możliwe dzięki połączeniu baterii najnowszej generacji i kompaktowego ogniwa paliwowego” – w ten sposób producent opisuje eCitaro G fuel cell. O tym, jak pojazd sprawdza się w ruchu miejskim, mogą przekonać się pasażerowie: od soboty najnowszy autobus Mercedesa przewozi podróżnych MPK Poznań na liniach 169, 185 i 190. Wspomniany autobus był prezentowany podczas brukselskich targów autobusowych, z czego relację
można przeczytać tutaj. Z kolei w marcu
jeździliśmy tym autobusem po torze Formuły 1 pod Madrytem.Polski debiut eCitaro fuel cell
– MPK Poznań, jako pierwsze przedsiębiorstwo w Polsce, ma możliwość przetestować naszą koncepcję autobusu zasilanego wodorem – mówi Alexander Skrzypczak z Daimler Buses Polska. – eCitaro fuel cell łączy w sobie cechy sprawdzonego Citaro z najnowszymi technologiami elektromobilności. Mercedes-Benz połączył niezawodność, oszczędność, bezpieczeństwo i komfort jazdy popularnego autobusu niskopodłogowego z najnowszą generacją wysokowydajnych baterii i wysoce wydajnym ogniwem paliwowym. Efektem tego jest zasięg wynoszący nawet do 400 km bez doładowywania – dodaje.
Przegubowy, 18-metrowy eCitaro fuel cell – dzięki współpracy z Daimler Buses Polska – będzie przez MPK Poznań testowany do 8 maja br. W tym czasie z jego obsługą będą się zapoznawać pracownicy zaplecza technicznego oraz kierowcy. Pojazd, który jednocześnie może przewieźć 115 pasażerów, w tym 40 na miejscach siedzących, będzie sprawdzany także w ruchu miejskim – będzie przewoził pasażerów na liniach 169, 185 i 190 (na czas testów uzyskał numer boczny 1800).
Najnowszy przegubowy Solaris na poznańskich testach
Producent informuje, że Solaris Urbino 18 electric, zbudowany w oparciu o nową architekturę układu napędowego i najnowszą technologię bateryjną, gwarantuje całodzienną operacyjność i wyjątkową wydajność. Jak pojazd sprawdza się podczas pracy na liniach komunikacyjnych? Weryfikują to – podczas prowadzonych testów – służby MPK Poznań.
Dzięki współpracy z firmą Solaris Bus & Coach poznański przewoźnik ma możliwość sprawdzenia jak najnowszy Solaris Urbino 18 electric sprawuje się podczas codziennej obsługi – zarówno w zajezdni, jak i podczas przewozów pasażerskich. To autobus elektryczny, wyposażony w nowej generacji baterie, które pozwalają na osiąganie dużych zasięgów na jednym ładowaniu.
Solaris pojawia się na liniach 159 oraz 169.
– Solaris Urbino 18 electric o modularnej konstrukcji układu napędowego i wyposażony w najnowszej generacji baterie o pojemności aż 800 kWh, to kolejny krok naszej firmy w obszarze rozwoju technologii autobusów elektrycznych. To pojazd bezemisyjny, niezwykle cichy, który zapewnia bezpieczeństwo i komfort zarówno pasażerom, jak i kierowcom, oferując przy tym imponujący zasięg i możliwości eksploatacyjne – mówi Mateusz Figaszewski z Solaris Bus & Coach.
Autobus Solaris Urbino 18 electric od kilku dni przewozi pasażerów MPK Poznań. Pozostanie w przedsiębiorstwie do 5 maja br. (na czas testów zyskał numer boczny 1200). W tym czasie będzie kierowany do obsługi linii 159 i 169. Premiera nowej wersji elektrycznego przegubowca również
miała miejsce na targach w Brukseli.