Partner serwisu
Komunikacja

MPK Poznań wysyła na naprawy pierwsze Bety

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
07-03-2024
Ostatnia modyfikacja:
07-03-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
MPK Poznań wysyła na naprawy pierwsze Bety
fot. K. Lesińska / MPK Poznań
Poznańskie MPK właśnie ogłosiło przetarg na naprawę główną pierwszych posiadanych przez siebie Moderusów Beta, a dokładniej wagony MF 02 AC. Przewoźnik chce naprawić 5 lub maksymalnie 10 tramwajów w ciągu roku od zawarcia umowy.

MPK Poznań właśnie ogłosiło przetarg na naprawę główną tramwajów Moderus Beta MF 02 AC. Postępowanie dotyczy pięciu tramwajów, ale przewoźnik może rozszerzyć zamówienie o kolejnych pięć wagonów. MPK posiada łącznie 24 tramwaje Beta w wersji MF 02 AC, które zostały dostarczone do przewoźnika w latach 2011-2015, zostały one oznaczone numerami bocznymi od 415 do 438. Przetarg nie precyzuje, które wagony przejdą naprawę główną, lecz można założyć, że będą to pierwsze z dostarczonych tramwajów, a więc wozy o numerach od 415 do 424.

Na wstępie dokładnego opisu zamówienia MPK zastrzega, że osiem pierwszych tramwajów spośród 10 objętych przetargiem ma nieco inaczej ukształtowany człon środkowy w stosunku do dwóch pozostałych wagonów. Wykonawca naprawy głównej ma ujednolicić środkowy człon i zamontować w nich brakujące, rozkładane ręcznie, rampy wjazdowe dla wózków inwalidzkich. Ponadto osiem wspomnianych tramwajów ma także inne pantografy w stosunku do dwóch pozostałych wagonów i także one mają zostać ujednolicone.

Wykonawca naprawy będzie musiał zweryfikować stan pudeł wozów oraz przygotować człony skrajne do montażu rezystorów hamowania. Wymianę muszą przejść również przeguby a weryfikacja obejmie połączenia pudeł z wózkami. Wykonawca usunie też ogniska korozji, a w przypadku bardzo zaawansowanej korozji wymieni elementy na zupełnie nowe. Pudło wagonu zostanie także polakierowane na nowo. Na nowe zostaną wymienione szyby boczne w tramwajach oraz przednia szyba w kabinie motorniczego. W ramach naprawy (na nowe) zostaną wymienione napędy drzwi oraz skrzydła samych drzwi.

Naprawę przejdą także wózki pojazdów a na nowe zostaną wymienione falowniki trakcyjne. Regeneracja czeka też piasecznice. Naprawione wozy mają być zdolne do pokonania co najmniej 100 metrów zasilaniu z baterii akumulatorów, natomiast układ napędowy ma zagwarantować prędkość maksymalną tramwajów na poziomie 70 km/h.

Co ciekawe, MPK chce zlikwidować trzy uchylne siedzenia w członie środkowym i zastąpić je dwoma rzędami stałych, podwójnych siedzeń dla pasażerów, zwróconych frontem do siebie, tak jak zaprezentowano to na poniższym schemacie.



Regenerację przejdzie pulpit motorniczego, zupełnie nowy będzie też fotel motorniczego. W pierwszym tramwaju należy także przygotować miejsce dla ewentualnego montażu fotela dla instruktora jazdy wraz z możliwością późniejszego montażu kasety sterującej, dzięki której instruktor będzie mógł hamować całym pojazdem.

W naprawianych tramwajach bez zmian pozostaną miejsca dla wózków inwalidzkich oraz miejsca do przewozu rowerów. Zupełnie nowa będzie wykładzina w przedziale pasażerskim, uchwyty do trzymania się pasażerów w trakcie jazdy czy też obicie foteli pasażerskich. Na nowe zostaną wymienione też wszystkie pozostałe siedzenia uchylne, zlokalizowane a członach skrajnych jak i na wysokiej podłodze w członie środkowym.

Całe zamówienie ma zostać zrealizowane w ciągu 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy, natomiast naprawa każdego z tramwajów ma potrwać maksymalnie 120 dni poza pierwszym tramwajem.

MPK zastrzegło sobie możliwość realizacji prawa opcji, dotyczącego naprawy głównej kolejnych pięciu tramwajów, o ile spółka zabezpieczy niezbędne środki na wykonanie tych napraw. O uruchomieniu opcji przewoźnik będzie musiał poinformować wykonawcą najpóźniej w dniu odbioru końcowego piątego tramwaju po przeprowadzonej naprawie głównej.

W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy w ciągu trzech ostatnich lat wykonali należycie naprawy główne (naprawy zakończone pozytywnym odbiorem końcowym), co najmniej 10 sztuk tramwajów wieloczłonowych, z minimum 20 % udziałem niskiej podłogi, wyposażonych w system sterowania napędem i urządzeniami pomocniczymi i diagnostyki TCMS, oparty o pokładową sieć transmisji danych - CAN lub podobną, napędzanych silnikami prądu przemiennego, dla co najmniej dwóch operatorów komunikacji miejskiej z siedzibą w UE.

Warunek ten jest wymienny z drugim wymogiem, dotyczącym dostawy nowych tramwajów, a dokładniej produkcji i dostawy minimum 10 sztuk tramwajów wieloczłonowych, z minimum 20 % udziałem niskiej podłogi, wyposażonych w system sterowania napędem i urządzeniami pomocniczymi i diagnostyki TCMS, oparty o pokładową sieć transmisji danych - CAN lub podobną, napędzanych silnikami prądu przemiennego, dla co najmniej dwóch operatorów
komunikacji miejskiej z siedzibą w UE.

O wyborze najkorzystniejszej oferty w przeważającej części zdecyduje cena - 90%, a także gwarancja - 7% oraz preferowane wyposażenie tramwaju - 3%. Na preferowane wyposażeniu wagonu złożą się: konkretne modele pantografu, rejestratora wideo oraz zdarzeń a także sterownik drzwi wraz z napędem maszyny drzwiowej.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

MPK Wrocław chce zmodernizować dwukierunkowe Skody

Komunikacja

MPK Wrocław chce zmodernizować dwukierunkowe Skody

Jakub Rösler 24 kwietnia 2024

Poznań i wymiana zwrotnic na ważnym węźle

Przestrzeń

Poznań i wymiana zwrotnic na ważnym węźle

MPK Poznań 23 kwietnia 2024

Drogie oferty na naprawę główną poznańskich Bet

Komunikacja

Wrocław zasługuje na więcej, niż Moderusy?

Komunikacja

Wrocław zasługuje na więcej, niż Moderusy?

Bartosz Józefiak 07 marca 2016

 Pierwszy Moderus Beta już w zajezdni w Bytomiu

Komunikacja

Zobacz również:

MPK Wrocław chce zmodernizować dwukierunkowe Skody

Komunikacja

MPK Wrocław chce zmodernizować dwukierunkowe Skody

Jakub Rösler 24 kwietnia 2024

Poznań i wymiana zwrotnic na ważnym węźle

Przestrzeń

Poznań i wymiana zwrotnic na ważnym węźle

MPK Poznań 23 kwietnia 2024

Drogie oferty na naprawę główną poznańskich Bet

Komunikacja

Wrocław zasługuje na więcej, niż Moderusy?

Komunikacja

Wrocław zasługuje na więcej, niż Moderusy?

Bartosz Józefiak 07 marca 2016

 Pierwszy Moderus Beta już w zajezdni w Bytomiu

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5