MPK Poznań prowadzi obecnie jedną z największych inwestycji taborowych w swojej historii. W jej efekcie w mieście nie będzie już wysokopodłogowych tramwajów. Rozmawialiśmy o tym z Wojciechem Tulibackim, prezesem MPK Poznań, podczas Kongresu Transportu Publicznego i Inteligentnego Miasta w Warszawie.
– Pierwsza podstawowa inwestycja od szeregu lat dotyczy wymiany taboru tramwajowego. Obecnie dotyczy ona zakupu aż 50 tramwajów, z których 30 będzie jednokierunkowych, a 20 dwukierunkowych, m.in. do obsługi nowej linii budowanej przez miasto na Naramowice – mówił Tulibacki.
Pierwszy z tramwajów Gamma zamówiony w poznańskim Moderusie został już zaprezentowany. Tramwaj ma zacząć kursy z pasażerami jeszcze w 2018 roku, o czym piszemy
tutaj.
– Drugi ważny element dotyczy wymiany taboru autobusowego. Chcielibyśmy by średnia wieku autobusów nie przekraczała 8 lat. Obecnie kupujemy 37 autobusów i rozpoczynamy nowy projekt w MPK Poznań. Rozstrzygamy też przetarg na autobusy elektryczne, w ramach którego kupimy 15 autobusów przegubowych i 6 autobusów 12-metrowych. – powiedział Wojciech Tulibacki, prezes MPK Poznań. Przewoźnik uzależnia kolejne przetargi na autobusy zeroemisyjne od doświadczeń, które pojawią się trakcie eksploatacji tych pojazdów.