MPK Poznań ogłosił przetarg na naprawę główną dwóch wagonów Tatra RT6N1. Pojazdy mają zostać zmodernizowane do standardu RT6 MF 06 AC, czyli modernizacji dokonanej przez Modertrans.
Przedmiotem zamówienia jest modernizacja tramwajów niskopodłogowych Tatra do standardu RT6 MF 06 AC. Naprawie głównej poddane zostaną wagony o numerach tab. 399 (nr fab. 180147) i 400 (nr fab. 180148) – to wagony, które do 2018 r.
były eksploatowane przez Brno. Celem naprawy jest umożliwienie dalszej eksploatacji tramwajów przez okres 10-12 lat i 1 000 000 km przebiegu (do następnej naprawy głównej), bez konieczności wykonywania napraw okresowych i czynności korekcyjno-naprawczych wykraczających poza zakres instrukcji przeglądowej. Zamawiający oczekuje, że tramwaje po wykonanej naprawie i modernizacji będą posiadały rozwiązania techniczne identyczne lub równoważne zastosowanym w tramwaju referencyjnym nr 403 (dotyczy to w szczególności rozmieszczenia urządzeń, rozmieszczenia urządzeń kontrolnosterujących w kabinie motorniczego, interfejsów użytkownika w urządzeniach informatycznych oraz oprogramowaniu).
W ramach naprawy przewidziano weryfikację i naprawę konstrukcji szkieletu pudła, blach poszycia i dachu wraz z odnowieniem zabezpieczeń antykorozyjnych. Założono wymianę na nowe elementów układu napędowego i sterowania (w tym falowniki i silniki trakcyjne, przetwornica statyczna), harmonii przegubowych z wprowadzeniem harmonii wewnętrznych, podłogi i okładziny, okien, fotela motorniczego. Zostanie zainstalowana rampa umożliwiająca wjazd dla niepełnosprawnych przy trzecich drzwiach. Regeneracji zostaną poddane fotele. Weryfikacji, regeneracji lub wymianie poddane zostaną elementy gumowe zawieszenia pneumatycznego, koła jezdne, elementy układu pneumatycznego. Założono naprawę czół kompozytowych (przód i tył tramwaju) i zmianę konfiguracji (przebudowa) hamulców hydraulicznych oraz układu luzowania awaryjnego.
MPK Poznań eksploatuje w sumie 14 Tatr, które zostały wprowadzone do ruchu w 1997 r. (liczba 14 wozów nie uwzględnia tych pojazdów z Brna, które mają zostać poddane modernizacji). Tramwaje o długości 26,280 m, szerokości 2440 mm i masie 32 850 kg posiadają ok. 63% niskiej podłogi. Posiadają 46 miejsc siedzących. Minimalny łuk poziomu toru przy jeździe manewrowej to 16 m. Pojazdy posiadają dwa wózki napędowe i jeden toczny bezosiowy. Maksymalna prędkość konstrukcyjna wynosi 70 km/h. Tramwaj posiada sześć drzwi odkładanych na zewnątrz.
Termin składania ofert mija 16 czerwca. Startować mogą firmy, które w ciągu ostatnich trzech lat dokonały naprawy głównej co najmniej czterech częściowo niskopodłogowych tramwajów bądź zrealizowały co najmniej jedną dostawę czterech częściowo niskopodłogowych tramwajów. O wyborze zdecydują cena (70%) oraz wyposażenie tramwaju w komponenty stosowane u zamawiającego (30%). Na realizację zamówienia przeznaczono sześć miesięcy, przy czym realizacja zamówienia ma zakończyć się w tym roku.