MPK Radom rozstrzygnęło przetarg na dostawę sześciu autobusów przegubowych z napędem elektrycznym. Pojazdy zostaną skierowane do obsługi linii 7. Zamówienie obejmuje też infrastrukturę do ładowania, w tym budowę stacji szybkiego ładowania na pętli autobusowej przy ul. Królowej Jadwigi. O zamówienie ubiegał się jedynie Solaris.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa sześciu fabrycznie nowych autobusów elektrycznych klasy mega o długości 18 m. W skład zamówienia wschodzą też dostawa trzech mobilnych dwuwyjściowych ładowarek zajezdniowych o mocy 2x40 kW każda, a także projekt i budowa stacji szybkiego ładowania pantografowego wraz z zasileniem energetycznym o mocy 400 kW na pętli autobusowej przy ul. Królowej Jadwigi. Więcej o zamówieniu pisaliśmy
tutaj.
Na początku kwietnia minął termin składania ofert. Wystartował tylko Solaris, który wycenił zlecenie na 24,354 mln zł brutto. To więcej, niż zakładał budżet, określony na 22,140 mln zł. Ostatecznie zamawiający zwiększył budżet i dziś (20 kwietnia) formalnie rozstrzygnął postępowanie, akceptując ofertę Solarisa. W związku z tym, że zaoferowana przez wykonawcę cena przekracza założone w projekcie koszty kwalifikowane realizacji przedsięwzięcia, MPK zwróciło się do NFOŚiGW o zwiększenie kwoty dotacji oraz pożyczki.
Umowa ma zostać zawarta przed końcem kwietnia. Wykonawca będzie miał 16 miesięcy na realizację zamówienia – dostawy przewidziano od lutego do sierpnia 2023 r.
Pojazdy zostaną skierowane do obsługi linii 7. Po zrealizowaniu dostaw we flocie MPK znajdzie się łącznie 25 elektrobusów (obecnie na liniach 1 i 3 eksploatowanych jest 19 autobusów elektrycznych 12-metrowych, pozyskanych przez Radom oraz spółkę przy wykorzystaniu środków unijnych). Do tego dochodzą 42 autobusy CNG.